måndag 7 juni 2010

Turgumman jag!

Jag har vunnit garn i utlottningen hos Hon som stickar! Härligt vitt mohairgarn! Vad kan passa bättre till en som sjunkit djupt ner i sjalträsket? Jag tror alltid att jag aldrig har tur med meíg men det händer ibland och då blir jag så glad!

Idag bjuder jag på en orkidebild till men det här är ingen ny orkide utan en som blommar om. Den har jag fått av dotter A för nåt år sedan. Den är väldigt orginell i färgen med sina ljusgul/vita blad och sin mörk aprikosa mitt. Liknar ingen annan orkide i min samling. Sist jag räknade hade jag tjugosju men det har dött några i vinter.

9 kommentarer:

Filimarans Funderingar sa...

Grattis till vinsten.

Handgjorda drömmar sa...

Grattis till vinsten!
Orkidéer tillhör en av mina favoriter. Tacksamma - då de ej behöver så mycket vatten o omtanke... Ha en fin måndagkväll!
Kram Marie

Cecilia sa...

Grattis till vinsten!
Underbar orkidé!

Astrid sa...

Grattis!
Har du 27 olika?
De är så vackra, de som du visat,

Fiff sa...

Grattis till vinsten, så roligt med nytt garn! Du har många orkideér du! Jag diggar gröna växter, och har nog närmre 27 olika av dem...!

Rosenvante sa...

Grattis till vinsten.
Ja, där ligger man i lä mot dina 27. Jag har inte sett sådan heller men den är verkligen vacker med sin aprikosa färg. Har hört att de gula är svårast att klara, är det så?

Mia stickar sa...

Nej jag har två gula och de är inte svårare än andra! Beror nog mer på annat, vet inte varför vissa är mer blomvilliga än andra, tror inte att det beror på färgen!

Handgjorda drömmar sa...

Hej igen!
Tack för kommentaren hos mig! Du frågade om jag fållade kanten först och det har jag inte gjort på dessa. Men det är nog bra att göra det om man tänkt tvätta dem ofta... då jag är osäker på om de klarar det slitaget. Det går ju att fålla en liten kant o virka nedanför denna, så det inte blir så mycket att sticka virknålen igenom. Lycka till!
Kram

Sunna sa...

Grattis, har du sett min vita med hjärtan, den är så kul