fredag 18 juni 2010

Det ena ger det andra!

Av bomullsgarnet jag köpte igår ska jag virka afrikanska blommor. Men jag har ju ingenting att ha den virkningen i. Det blir nåt nytt av mitt höstlövstyg. Men det hinner jag inte nu. Imorgon kommer A hem från Vänersborg och S kommer från Skellefteå så jag får ha bägge flickorna hemma.
Av det rosa/vinröda garnet jag köpte ska det bli en väst. Men de hade inte hemma stickor nummer sju i Symfoniwood så de skulle ta hem så det får vänta. Allt garn handlades på Saras garner i Skellefteå.
Regnet har hängt i luften hela dagen, har just kommit in efter att ha klippt framsidan klar och nu öser regnet ner. Men det behövs det är så torrt här.

9 kommentarer:

Rosenvante sa...

Här har det varit mulet hela dagen och en aning blåsigt. Trevlig helg

ÄNGLASTINA sa...

Dom afrikanska blommorna är så söta, gör i svart o vitt, ska bli en väska med bambuhandtag. Här nere är det uppehåll men blåsigt.

Bonsai-Anna sa...

Men du vad blir det av de afrikanska blommorna?

Cecilia sa...

Små väskor, det är precis vad man behöver! Har funderat på att sy men kommer inte till skott! Höstlövstyget är vackert, det blir ju perfekt!

Eva sa...

Här har det regnat ett dygn...översvämmningar i Åre m sten ras över vägarna och tågen kunde inte köra heller....huvva!

Snyggt Tyg,oc som tidigare skrivit ,små väskor är alltid bra att ha.

AnJa sa...

Eh? Afrikanska blommor? Inser att jag har missat något - nu IGEN :-)

Helena sa...

Vad är afrikanska blommor, låter spännande? Här i Vedevåg, 4 mil nordost om ôrebro skiner solen, regnar, åskar allt på en gång.

Thessan sa...

sv. hade det jättebra igår! Nu mår jag dock lite som man förtjänar dagen efter... =) Fattar inte varför jag vaknar så tidigt kl e ju inte ens 9 men jag har förflyttat mej med täcke å kudde till soffan, här ska jag ligga några timmar tills jag MÅSTE upp, till jobbet....

Anonym sa...

KAN DU LÄGGA UT MÖNSTRET PÅ DOM AFRIKANSKA BLOMMORNA! TACK SNÄLLA !!//kerstin