fredag 4 juni 2010

Sytt och randig!


Nu har jag sytt min väska klar! Känner mig väldigt nöjd. Inspirationen till den är från en väska jag har och sen från nätet en hel del.


På insidan har jag sytt två fack och ett band med karbinhake. Väskan ska rymma nädvändigheterna när jag far på jobbet. En stickning, en korsordstidning och lite annat smått och gott.

Sen kom dotter S hem igårkväll. Med sig hade hon en morsdagsblomma. Inte en prickig orkide utan en randig! Så superfin och jag blev så glad! De vet mina döttrar min stora passion för orkideer så jag får nån då och då! Tack snälla S!

PS Glömde lägga in länken där jag hittar massor med inspiration till min sömnad! Finns HÄR!

9 kommentarer:

Astrid sa...

Jag är väldigt imponerad av dina orkidéer. Har fått för mig att de är svåra att sköta.

Snygg väska, och praktisk.

(Jo man litar på "kunniga" butiksägare, att de vet vad de gör! Det var ju felklippt i båda ändar så det är nog nån mer krake som fått likadant)

Anna sa...

Det var inga dåliga orkidéer! Snyggt med olika mönster, men samma färgskala. Själv blev jag omåttligt stolt när min helt plötsligt slängde ut en läng stjälk och började blomma efter att ha stått och tjurat med bara några skrumpna blad i ett par år. Jag pysslar visserligen inte om mina orkidéer alls, och det här är den första jag fått att överleva så länge överhuvudtaget. Men nu har den blommat med fem stora blommor i flera månader.

Samtal från min trädgård sa...

Jag vill också sy en väska, tyg finns, maskin finns, mönster finns, men inte tiden. Jag är mest bara trött, så jag får njuta av andras verk.

Rosenvante sa...

Så kul med orkidéer, efter att läst din blogg har även jag upptäckt dem. Nu är jag ägare till 9 st.
Jisses vilken fin väska du gjort och så säger du att du inte kan sy????

Mia sa...

Orkideesamlare, antar att du har en god del, och dom två du visar här är stiliga, jag har futtiga fyra, men blommorna är fashinerande. Väska blev fin, karbinhaken är smart när man ska hitta nycklar. Blir nog mer maskroskrig här än stickning och annat handarbete hos mig, funkar den grejen bra som du krigar med ?

Mia stickar sa...

Maskrosupptagaren är bra! Det är inte alla gånger man får up hela roten men det är mycke bättre än att kämpa på med jordspaden!

fale artut sa...

Men det blev en fin väska! Karbinhaken var fiffig! Man kommer sig med lite övning!

Lilli sa...

Vilken fin och praktisk väska du sytt :) En smart idé med en karbinhake!!

Susilull sa...

Så fin den blev!
Och vilka ljuvliga orkidéer du har!