fredag 11 juni 2010

Fyndbod!

Jag har kollat i affärer efter nystvindor i trä men icke.... kollat på loppisen här men icke.... så gick jag runt i bodarna en dag här hemma för att leta igen trimmern och där finns massor av saker. Både sånt som vi har samlat sen en massa saker som fanns här sen förut i en salig röra och där låg något i delar så jag fatta först inte vad det var men så satte jag ihop den och Voala! En nystvinda! HAde ju bara en sån där bordsmodell i huvudet. Efter att ha spolat upp den med trädgårdsslangen blev den riktigt fin.
Och härvorna passar fint på den. Mannen blev glad, nu slipper han vara nystvinda nån fler gång! Man kan säga att det var en riktig fyndbod!

12 kommentarer:

Paradiset Kaos sa...

Det kan man verkligen säga :-)
Och du som letat så och så fanns den mitt framför näsan din.
Vad skönt nystvindan måste tycka att det är att bli använd igen.

Rosenvante sa...

Ja, visst är det konstigt vad man kan hitta hemma.
Tur att du hittade alla bitar och att den fungerar.
Gubben (män)i all ära, men här tappas i alla fall inga trådar och det rullar i jämn fart.

Susilull sa...

Tänk att ha en sån fyndbod på tomten!
Grattis!
Jag hittade någon form av nystvinda på vår vind när vi flyttade in i vårt hus. Tyvärr var jag inte inne i någon stickperiod då, så den åkte till tippen efter att ha stått och dammat ett par år... hmmm... dumt!

Sunna sa...

Vilket fynd

Fiff sa...

Vilken tur! Jag har inte ens tänkt tanken att utnyttja sambon...brukar ha garnet runt knäna istället. Men det e klart, en garnvinda e säkert mycket bättre än både knän och sambon på att vara en nyst-hjälp!

AnJa sa...

Ja tänk ibland har man den allra bästa fyndboden i närheten :-)

Cecilia sa...

En sådan högvinst, grattis! Den ser ju jättefin ut!

metamorphosis sa...

Härligt när man hittar sånna skatter hemma hos sig själv så där! :-)

Anna sa...

Den där modellen är så snygg! Man kan nästan ha dem stående som prydnad när man inte använder dem. Mamma har en liknande som för tillfället ligger på vinden. Den brukar tyvärr hoppa av "mittpinnen" lite då och då, men visst är det smidigare än att tvinga nån ovillig karl att sitta och hålla ut händerna...
Men visst är det underbart när man gör såna oväntade fynd i sina egna gömmor!

Samtal från min trädgård sa...

Himmel vad bra! Så slapp du ju leta något mer och blev rik på kuppen.
Dottern och jag städade hennes rum her i veckan, och ska jag säga att vi hittade mycket, så just nu ligger mycket igen på sina rätta platser.

Filimarans Funderingar sa...

Jag har också varit på jakt efter en garnvindai trä. Och vet du jag hade sån tur att jag hittade en på en second hand. 55kronor fick jag betala billigt eller dyrt, vet ej???

Mia sa...

wow, vilket fynd, var det inte det du var ute efter, så ligger den där framför dina fötter. Smäll, jordbävning, hänger inte med, är det jordbävningar uppe hos dig?? Känner att jag ligger lite efter här, men just nu är livet en stress, semestern närmar sig, då hinner jag kanske hålla mig lite oppdaterad..