söndag 27 juni 2010

En härlig helg!

Så har alla vänt hem till sitt och vi är bara två igen. Men vi har haft det mysigt med födelsedagsfirande och god mat !
Så här lagomt till midsommarhelgen har jag sytt min höstlövsnessesär klar, återigen efter Poppylindas mönster men denna gång fodrad. Att fodra en liten väska med dragkedja lärde jag mig också från hennes mönster till en liten sminkbag.
Känner ju hur stolt jag blir, lilla jag, inte särskilt vän med symaskinen klarar detta! (mest tack vare Poppylinda) Den är alldeles lagom att förvara min virkning African flower i. Återigen med en hank så jag kan bära med mig den ut och sen ha den upphängd när jag inte virkar, mycke praktiskt!
Vädret idag är strålande sol men vindarna som blåser känns som om dom kom raka vägen från nordpolen! Ha en fortsatt härlig söndag!

12 kommentarer:

Sunna sa...

Åh vad jag blir sugen på att lära mig, massor vill jag ha i alla möjliga färger

Paradiset Kaos sa...

Löven ser nästan verkliga ut.
Hoppas det kommer varmare vindar framåt dan.
Ha en skön söndag!!!

Rosenvante sa...

Så duktig du är. Den är så fin och så praktisk också.

Synd att ni har kalla vindar, här är det så varmt. Står nästan stilla på tomten, svettigt för snickaren alltså. En annan kan ju uppsöka skuggan. Har just plockat av tre liter jordgubbar, tagit fram lite att grilla från frysen, lätt mat idag, men dock så gott.

Filimarans Funderingar sa...

Den verkar väldigt smart att ha sitt lilla stickeri eller virkeri i. Här har vi inga kalla vindar vi har sol, varmt och skönt.

Cecilia sa...

Om du länkar en enda gång till till Poppylinda kommer jag bli tvungen att ge mig i kast med den förbaskade symaskinen... :-(
Jättefin, portabel handarbetsförvaring! Närmar sig ett must-have-item!

Lilli sa...

Det är en väldigt söt, fin och praktisk liten förvarings-väska som du sytt :) Tex för handarbeten som du visar! Superfin tycker jag:)

BiZen sa...

Du har verkligen lyckats med din lilla necessär. Jag tycker det är svårt att få till dom. Tyget är fantastiskt, älskar löv!!! //BiZen

Eva sa...

snygg "stick/virk" väska !
vackert höst tyg!

skapa och inreda sa...

Så fin! Härligt tyg:)
Annika

Call design sa...

Så fin!!! Vågar du så skall jag också våga i sommar eller till hösten. Modellen är så bra att ha!

Pixi sa...

Den vart superfin!!Blir oxå sugen att göra en sådan!Perfekt till virket!!=)

AnJa sa...

Håller med, vilka ishavsvindar vi har/har haft. Iofs svettas man mindre på vedbacken då... Jag vill/ska banne mig sy en sån där åxå. Den är ju jätteläcker!