måndag 28 juni 2010

Nu är det sommar nu är det sol!

Nu är det sommar ute! Aya myser i skuggan under äpperträdet.

Det här är en bregsklint, jag gillar de egendomliga blommorna men den blommar allt för fort över!

När jag var barn hade inte mamma just några rabatter men en kompis mamma hon hade! Jag minns hur vackert jag tyckte silverarv var.

Och sedan hennes tvåfärgade petunior var jag djupt imponerad av. Tänk vad man minns, jag var kanske 8-10 år. Ibland kunde vi få plocka en bukett i hennes rabatter, vilken lycka!

Det här är en näva som växer i en rabatt jag gett upp! Just som jag skulle fota landade det en fluga! Tänk att den här nävan är ett "ogräs" som ska rensas bort, det är ju ett vanligt midsommarblomster. Sån skillnad det kan vara på blommor, det är inte näva som näva, denna är vildväxande här.


Och detta mina vänner är en jordgubbsblomma, längre har inte jordgubbarna kommit här uppe!
Känns trist att lämna solen nu och fara och jobba. Tre veckor kvar till semestern!

5 kommentarer:

fale artut sa...

Jag tycker om bergklint, de luktar så gott!
Här rev vi bort en hel skottkärra full, de går inte att ha i rabatterna här, de tar över allting och blir meterhöga!
Fin väska du gjort!

Paradiset Kaos sa...

Tänk att det där jobbet alltid tar så mycket tid från allting annat man vill göra. :-)
Men det är samtidigt tur att man har jobbet att gå till, för var annars skulle man få inkomsten ifrån så man nästan kan göra allt man vill?
Ha en skön dag på jobbet!

Garnhumlan sa...

Jo, det är ju lite skillnad på norr och söder…
Fast ni kommer väl ikapp oss med era ljusa nätter.
Fasligt fint i ditt förra inlägg. Vill gärna virka Afrikas stjärna. Vad ska du göra med dina. Jag har funderat på väska.
Och stickpåsen är också fin. Vill göra. Har köpt tyg, men inte kommit till skott ännu.

Rosenvante sa...

Jag väntade på ditt inlägg och så kollade jag min blogglista, du var borta. Jag min klant hade fått bort dig när jag skulle lägga om mina stickors blogg. Huvaligen, så klantigt.
Nu fick jag hjälp av dig, tack. Jag tycker nämligen Silverarv är så vackra. Visste inte vad de hette och det finns massor på en tomt nere vid stranden. De vill jag ha i min trädgård.
Jag köper hellre surfinor än petunior, gillar dem bättre. I år har jag tvåfärgade på baksidan, röda och gulvita, jättefina.

Här vräker vi oss jordgubbar nu. Jättestora och saftiga är de. Men när våra är slut kan du skörda dina och läska oss.........

Sunna sa...

Åh vilka mysiga bilder