onsdag 30 juni 2010

Inspiration!

Visst blev jag inspirerad när jag sorterade upp mina garner! Jag hittade tre nystan Nagano från ett garn och te-byte som jag tänkte skulle bli mönsterstickade vantar. Hittade ett mönster på Barbros sida som jag började på. Jag förstod dock inte hur man skulle sticka tummen så det blir en vanlig klassisk tumme. Jag är ingen hejare på mönsterstickning så det blir inte riktigt sådär jämt men nån stans ska man börja....
Vädret idag som är väldigt varmt inspirerar dock inte till nån vantstickning. Ikväll ska jag och titta på en trädgård. Det är Trädgårdssällskapets dag eller nåt sånt.

7 kommentarer:

Sunna sa...

vad modig du är som vågar börja och de ser jättefina ut

Unknown sa...

De ser jättefina ut. Ha en bra dag.
Kram Gina

Fiff sa...

Ljuvligt mönster! Avundas dig som har tålamod med mönsterstickning...! De blir säkert jättefina!

fale artut sa...

Du har en utmärkelse hos mig!

AnJa sa...

Oj, så fina de blir! Nu blir jag åxå sugen. Som alltid i alla fina bloggar inspireras man till mer än man har vett till.... Jag längtar åxå till din semester, oj, vad vi ska färga garn :-)

Rosenvante sa...

Mönstret är jättefint.
Hoppas du får en trevlig kväll och får mycket fint och titta på.

Lilli sa...

Vantarna ser väldigt söta ut! Kan inte se att de skulle vara ojämna?! Gulligt mönster :) Ha det så trevligt på trädgårdsutställningen! (eller vad det var..)