söndag 13 juni 2010

Necessär till mormor(srutor)!


Nu har jag sytt en necessär enligt Poppylindas beskrivning! Den är enkel jag lovar, Poppylindas beskrivning är bra! (Hos Poppylinda kan man hitta allt möjligt kul!) Det enda jag ändrade var att jag sydde dit en hank så jag kan bära den med mig ut i trädgården.


För i den har jag min mormorsrutevirkning! Nu har jag fyra nystan i den och det går nog dit ett till om man pular, beror väl på hur stora nystanen är. Dragkedjan jag använt är 30 cm lång och tyget har synts här förut, mina gamla 80-talsgardiner.

Nu ska jag ut och vattna. Det skulle komma massor med regn i helgen och igår var det utlovat 30mm. Dagen började soligt och eftermiddagen kom duggregnet. Sen duggade det till och från under kvällen och i morse sken solen så det blev inte många millimeter. Det är dock ingen värme ute det blåser ganska bra men man kan vara ute!

10 kommentarer:

ÄNGLASTINA sa...

Jättepraktisk och snygg. Vi har
samma väder här. Var är sommaren?

Poppylinda sa...

Blev ju kanonbra! =) Bra tips med handtaget.

Filimarans Funderingar sa...

Snygg den var. Har du någon beskrivning på en enkel tygväska? Då menar jag en enkel jag är inte så haj på att sy.

Astrid sa...

Här har det regnat mest hela dan.
Ingen vattning behövs.
Smart med necessär till garn och virknålar och sånt. Lite roligare än påsar i plast som det gärna vill bli.

Call design sa...

SÅ praktiskt att ha en virkväska med sig som lätt kan tas med vad du än kan gå! Snygg är den dessutom!
Kramisar

Call design sa...

SÅ praktiskt att ha en virkväska med sig som lätt kan tas med vad du än kan gå! Snygg är den dessutom!
Kramisar

Maria sa...

Vad söt den blev! Visst är de roliga att sy? Kanon at ge bort med. Min Annis är stickad i Malabrigo Lace, Amaroso. Den gick superfort och garnet är underbart!

Rosenvante sa...

Vi har haft strålande sol idag och jättevarmt, kom en skur och så blev det jättevarmt igen och nu skvätter det lite igen.

Vilken fin liten väska och så praktisk. Smart med en liten hank också.

fale artut sa...

Visst är det roligt att sy! Tack för inspirationen! Och så bra med de ljusa nätterna! Man borde inte sova när det äntligen är ljust!

skapa och inreda sa...

Fin blev den och säkert mycke praktiskt att kunna förvara sitt sticke där.
Kram Annika