torsdag 3 juni 2010

Är regler till för att följas?

Jag har några orkideer eller rättare sagt ganska många orkideer, därför hade jag bestämt mig för att inte köpa nån ny orkide föränn jag inte hade någon som blommade...... och då skulle jag köpa en vit orkide..... å sen stod den där.....prickig.......bara helt underbar.......gällde regeln bara vita orkideer eller..... tänkt om någon köper den och inte tar hand om den....stackars lilla fina orkide......den tittar på mig....bedjande.....ser ut att säga:får jag föja dig hem?...å sen stog den i min kundvagn...........

Men alla blommor är inte lika fina av nån anledning....eller kanske inte direkt fula.....men de gör hela min gräsmatta gul....köpte en maskrosupptagare så nu råder fullt krig! Jag mot maskrosorna och jag kan säga att de är många fler än mig!

7 kommentarer:

Sunna sa...

Regler gällande garn och blommor är till för att brytas, ta gräsklipparen över maskrosorna istället

elisabet sa...

Maskrosor är ju som små solar i gräsmattan

Cecilia sa...

Underbar, oemotståndlig orkidé!

Anta sa...

Vilken underbar orkideé en sån kan det absolut inte finnas köpförbuds regel på. Lycka till med maskroskriget.

Rosenvante sa...

Håller helt med Sunna, klart man måste bryta sådana regler.
Men du, fungerar den där upptagaren?
Har hört att när man drar upp maskrosor måste man få upp HELA roten och det är ju inte så lätt, för den delar sig ju alltid.

Anette sa...

Vilken underbar orkidé! En sådan måste man köpa,köpstopp eller ej.Lika underbar var din sommarsjal. Var hade du köpt det mönstret? Jag skulle så gärna vilja sticka mj en sådan.

Mia stickar sa...

Ronsenvante Ibland följer hela roten med upp och ibland inte men det är större chans än när man försöker med jordspaden!
Anette Mönstret är köpt på Carinas garn i Göteborg. Jag såg sjalen på Call designs blogg och med hennes vägledning ringde jag dit och hon var vänlig och skickade det med post! Finns på den här sidan http://www.carinasgarn.se/root/carinasgarn.webmaskinen.se.nsf/vwPhotosByAlbum?OpenView Mönstret heter Linnea.