tisdag 15 juni 2010

Garnröjning

Igår stod garnsortering på min lista. Nu ligger garnerna sorterade i korgar och lådor, förrut var allt en salig röra. Man lär visst ska rensa i röran...... :) Jag har också avslutat en stickning som jag inte kände blev bra. Stickade på en nalle ur en tidning men det blev inte som jag tänkt och då stressar det bara mig så jag ska ta ut stoppningen ur de delar jag stoppat och lägga tillbaka garnet bland dessa. Känns skönt när man bestämt sig.

Här lyser solen nu men vi föräras med väldigt kalla vindar. Ingen sommar än i sikte!

9 kommentarer:

Anna sa...

Det är inte klokt vad mycket olika garner man samlar på sig! Men det är skönt när man har en överblick och allt inte bara ligger blandat. De flesta av mina syntetrester har dock blivit till mormorsrutor vid det här laget, men alla ullrester...

Carola sa...

Nä du, den där sommaren befinner sig nog på hemlig ort tror jag. Gu' så kallt det är. Brrr.

Cecilia sa...

Trevligt med ordning och reda bland garnerna. Jag tycker att det inte är länge sedan jag städade men ändå ...
Klokt att repa upp, när det inte blir som man vill så stör man sig ändå bara på den färdiga grejen, ingen glädje med det!

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

När man röjt brukar man få många nya idéer.

Rosenvante sa...

Jag vågar inte ens plocka igenom allt.

Fiff sa...

Ja, visst är det skönt när man har tagit ett beslut? Man blir bara frustrerad av sånt som inte blir som man har tänkt sig!

Sanna sa...

Det känns befriande när man fått ordning på sina grejor. Tråkigt att göra men skönt efteråt.

Susilull sa...

Det känns bra att ha en rejäl rensning bland sina garn ibland!
Alltid hittar man nått man glömt bort att man hade, och inspirationen brukar få sig en extra skjuts!

AnJa sa...

Vilken fin ordning du fått! Jag tog med mig en förkylning hem från mellansverige som nu gått ner i lungorna. Ganska onödigt. Sitter som en påse nötter och mår pyton. Hoppas pencillinet gör snabb nytta det är ju så mycket jag vill göra!!!! Bl.a. färga garn ;-)