måndag 28 september 2009

Stickar i lin

Jag var med i hemlig vän-bytet och hade turen att ha Carina som hemlig vän. I ett av paketen fanns turkost lingarn och ett mönster men jag har inte riktigt vågat mig på det men.... Jag ska göra ett arbetsbyte med en kompis. Hon skall sy ett stickfodral till mig (är inte så vän med symaskinen) och jag skall sticka en sjal till henne. Hon önskade en trekantssjal i lingarn. Måste prova tänkte jag som varken stickat en trekantssjal eller i lingarn så jag tog fram det lingarn jag hade fått och satte igång. Jag tog inte mönstret som följde med utan ett mönster ur boken Sticka accesoarer av Nina Sagulin. (Jag fick inte till nåt bra foto får ta nåt fler kort sen.) Jag vet inte om jag är riktigt så förtjust i att sticka med lingarn, det liksom flyter inte. Men kvaliten på sjalen som växt fram är det inget fel på! Mycket intressant erfarenhet!
Kan meddela att nu har hösten kommit! Häromkvällen när jag kom hem från jobbet var det 14 grader varmt, i slutet på september! Men nu är det 4 grader och blåser isvindar.

5 kommentarer:

Mia sa...

Uff ja, idag är det kallt här också, brr...försöker att komma ihåg om jag någonsin provat att sticka i lin, men nej, har nog inte det. Det låter lite "hårt" men gud så fin sjalen blir. Tycker det är så kul att sticka såna hålmönster.

Rosenvante sa...

Jag har inte heller provat sticka i lin. Sjalen ser jättefin ut och jag tror nog att det kan bli en favorit när den är klar.Jag tycker linsjalar är så eleganta, borde kanske prova.

Emma sa...

Sjalen ser ut att bli jättefin!

Undrar om man skulle ta tag i sitt eget turkosa lingarn någon gång... så kanske det blir något stickat i tid till nästa sommar?

Sunna sa...

Jag ´har heller aldrig provat lin, men varför inte, det blir snyggt i alla fall

AnJa sa...

Ja nu är det verkligen höst häruppe. Is på bilrutan för tredje morgonen irad... Har heller inte stickat i lin, men det ser så fint ut. Skulle nog prova. Har fått disktrasor från Mormors Bod och de är så vackra att man nästan inte kan använda dem :-) Kul att du är med i min utlottning! Jag håller tummarna.