tisdag 1 september 2009

Vad gör man?


Fick en inbjudan till ett dop och väldigt sent. Fanns ingen tid att hinna till stan och inhandla nån present och här finns inte mycke i den vägen att finna. Vad gör man? Jo man köper ettt dopkort som man skriver i och sen sätter man dit en notitlapp med testen: Present kommer senare, nåt stickat.... Mamman kan inte sticka så jag hoppas det blir uppskattat. Ska bli en glad polkatröja i järebos baby pascal till lilla tösen.
Vädret fortsätter med ganska mycke sol men jag bara jobar. Ska nog hinna sitta ute nån stund och sticka innan jag far och jobbar.

8 kommentarer:

Sunna sa...

Det är väl en underbar doppresent, har du sett mönstret jag la ut på restgarnsblues om bebiströja stickad uppifrån och ner? en mini tant kofta med andra ord

Mia stickar sa...

Jo jag har sett den och för nån timme sen skrivit ut den, ska sticka upp lite restgarner och skicka till stickhjälpen!

Smått å Gott sa...

Vilken bra present! Istället för nått hårt å tråkigt =) /Maria

Mia sa...

Vilken härlig present, och säkert uppskattad:) bara jobbar ja, man orkar inte stort mer, är helt imponerad av allt du får gjort!

Rosenvante sa...

Vilken bra idé, den ska jag komma ihåg. Gillar färgerna du stickar i. Jobbar och jobbar, ja hu, där är man alldeles för mycket. Borde vara tvärtemot ledigt 5 dagar och jobba två.

Karin Berg sa...

polkatröja är fint =)

Anna sa...

Baby pascal är ett underskattat garn! Tycker det är jättemysigt att sticka i, både till mig själv och små barn...
Alltid kul med personliga och unika doppresenter! Min nyfödda systerdotter fick en hel påse med stickade grejer som "välkommen till världen-present" och det var väldigt uppskattat. :)

Mia stickar sa...

JAg har stickat en del nu i baby pascal, det är drygt och mjukt att sticka i, gillar det också!