lördag 5 september 2009

Vilken respons!

Vilket genomslag det hade, utmaningen från utmaningen från Stickhjälpen om att sticka yemen-västar! Hela 203 st! Vi kan väl inte säga annat än att vi varit duktiga?!? Och somliga har varit otroligt duktiga. Ingela som stickat 24 stycken, helt imponerande! Jag stickade "bara" tre men utan dem hade det ju varit bara 200! Tror nog att det är fler än jag som fått upp ögonen får Stickhjälpen med den här utmaningen. Jag har froggat en kofta som legat sedan 1990-talet som aldrig kommer att bli klar så nu har jag börjat sticka en Sunnas uppochnerkofta. Mönstret finns här. Perfekt att sticka upp restgarner med. Måste ta och sticka upp lite garn, både restgarner och nya garner innan ja gköper nåt nytt! Mitt lager känns lite stort just nu!
Vädret här uppe i norr är grått och trist så efter värsta röjningen här inne blir det stickning av!

3 kommentarer:

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Jag är så imponerad av alla jemenvästar. Nu är det många små ungar som slipper att frysa.
Bra jobbat.
många hej fr. Koftan

Sunna sa...

Va kul att du ska prova det mönstret. jag kommer alltid tillbaka till det. är så smidig och lätt stickning. vi borde upprepa utmaningen till stickhjälpen,vantar och sockar kanske

Astrid sa...

Imponerande antal västar. De måste räcka länge på sjukhuset. Och glädja många.