lördag 26 september 2009

Så var jag där igen!


Jag som inte skulle sticka sockar på ett tag! Men jag fick önskemål om ett par i mellanraggi och sockar är ju tacksam stickning att ha i väskan och sticka på jobbet. Sockarna bara flyter, jag har flera stickningar liggande nu där det ska mätas ut hur långt det ska vara mellan knapphålen, fästas trådar m.m. Men jag bara jobbar just nu och hinner inte och det är så! Två helger på raken och en ledigdag mellan. Fast det är inte synd om mig, jag jobbar in tid. Jag får istället vara ledig en av mina jobbarhelger i oktober då flickorna kommer hem!
Sen har jag börjat på en spännande teststickning! Fast den ska jag inte visa föränn jag stickat en bit till. Jag stickar i lingarn vilket jag aldrig gjort.
Så kul det har varit och läsa om tio "hemligheter" om er! Man får veta lite saker som man kanske inte bloggar om. Och Mia, jag ska visa lite nupereller här såsmåningom! Vilket härligt ord!

8 kommentarer:

Mia sa...

Raggsockor är avslappande att sticka tycker jag, lagom stort och går av sig själv. Jobba helger ja, jag har sån tur att jag har fått ledigt 30 % i mitt jobb till andra ting, och dom 30% inkluderar mina helger!! Men bara för ett år, men jag saknar faktiskt mina lediga dagar mitt i veckan, dom försvann dom också...nuppereller, nupper är såna där små knutar som blir på tröjor, ansamlingar av småtussar, såna små ting som man gärna plockar bort,ojämnheter, äsch ibland har jag glömt alla svenska ord,( irriterandes !!) förstod du vad jag menade??

Rosenvante sa...

Är så imponerad av alla strumpstickninar. Skönt att du lyckats få ledigt när flickorna kommer, då kan man stå ut med att knega lite innan.

fale artut sa...

Strumpor är bra för småtårna!

Astrid sa...

Åh, vad jag tycker dom blir fina sockorna. Jag vill också!!Men jag måste avsluta något annat först :)

Karin Berg sa...

Och det är så roligt att stick sockor. fast just nu är jag i vantvärlden =)

Sunna sa...

Raggisar är en helt perfekt stickning, liten och smidig, jag kommer nog alltid ha ett par sockar på gång, lingarn har jag inte testat heller, ska bli spännande att se vad du tycker om det

Pärlugglan sa...

Hur stickar du sockor? Är det nåt nytt sätt? Eller kanske gammalt?

Mia stickar sa...

Jag försöker lära mig nya sätt att sticka sockar men just de här är det gamla mönstret jag har i huvudet och det var det första jag började sticka som 16-åring och jag stack dem i parti och minut!