fredag 18 september 2009

Suck!

Nu har jag bestämt mig, jag froggar och det känns faktiskt skönt sen man bestämt sig! Min uppochnerkofta kommer aldrig att bli klar. Jag har insett varför den blir liggande hela tiden! Jag har provat, stickat lite, inte velat sticka osv. Den har hela tiden blivit liggande. Min figur passar inte in i den! Det är inte Koftans fina mönster det är fel på utan min kufiska figur! Jag får sticka uppochner koftan en annan gång och den gången ska jag ta lite grövre garn!
Nu ska jag ta en runda och röja här och sen ladda för en lång jobbarhelg.

9 kommentarer:

Sunna sa...

Ibland blir det bara så, det funkar helt enkelt inte, jag har blivit bättre på att repa upp och acceptera, bättre lycka nästa gäng

fale artut sa...

Ja, det är bara så.
Men nästa gång, då blir det en kalaskofta!
Ha en riktigt skön helg, och tack för dina kommentarer!

Astrid sa...

Nej, det är inte kul att sticka när man vet att man aldrig kommer att använda det. Använd garnet till nåt roligare istället.
Trevlig helg!

Garnhumlan sa...

Håller med föregående. Man ska absolut inte fortsätta när det känns fel. Det brukar inte bli bra till slut då. Det blir säkert bättre nästa försök. Fin våg. Jag blir lite avundsjuk.

Toril sa...

Ibland blir det bara så...liten släng av SSS (second sock syndrome) man stickar den ena men aldrig den andra..Lycka till nästa gång, må gott:)

Rosenvante sa...

Så synd att det blev så, men bättre sent än aldrig. Hoppas du får nått annan kul ur garnet som du trivs med.

Mia sa...

En tuff beslutning men om den aldrig blir använd så är det kanske lika bra... Det blir säkert ett fint koftgarn till en annan modell, men snyft, det svider lite att repa upp, undrar om jag hade klarat det...

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Hej!
Man ska aldrig fortsätta om det inte känns rätt. Många hejarop om nya friska tag från Koftan

Mia stickar sa...

Tack för alla snälla komentarer!