torsdag 10 september 2009

Inte blev dom som på bilden!

Nej inte blev dom som på bilden mina Cupcakes! Där står inget om en sprits som hakar upp sig, händer som skakar, strössel som ramlar ner osv. Jag har syjuntan ikväll och tur nog är vi alla som riktiga slasktrattar så det brukar gå ner även om det inte ser ut som på bilden i kokboken det vi gjort. Efter 20 år är vi ganska härdade!
Jag såg en sjal (eller rättare sagt flera efter samma mönster) som jag blev så förtjust i hos Call design och tänkte att den kanske jag klarar! Har aldrig stickat en trekantssjal och de flesta diagram ser ut som grekiska för mig omän jag är en ganska van spetsstickare. Men det här är en lövsjal och jag tror jag klarar den. Men mönstret fanns hos Carins Garn i Göteborg enligt Call Design. Så jag ringde dit och mönstret kommer per post. Vilken service, tack Carin och tack Call Design för hjälpen! Ni kan se sjalarna här!

9 kommentarer:

Astrid sa...

Syjunta, vad kul! Jag minns mammas syjuntor när jag var liten =)
De ser ju riktigt goda ut dina cupcakes. Oj vad sugen jag blev (har inte ätit kvällsmaten än)

Rosenvante sa...

De ser ju jättefina ut och man blir ju jättesugen.

BiZen sa...

Inte vet jag hur bilden såg ut men dina ser då jätteproffsiga och supergoda ut!!
Låter väldigt trevligt med syjunta! //BiZen

Call design sa...

Mums vad goa de ser ut att vara!
och vad kul med syjunta, det är så kul att träffa andra och arbeta med sina händer!

Och lycka till med sjalen, är det något så vet du var jag finns!

Många må gott kramar

Mia sa...

Dom ser ju jättegoda ut, riktiga sockerbomber !! Fin sjal du beställt dig, det mönstret fixar du, lätt som en plätt. Lycka till med syjuntan ( och om någon vågar att klaga på kaffebrödet - sänd det till Norge :)

fale artut sa...

OOOOh, fina! Smaken är det viktigaste, men dessa går bra att ha som ögongodis också. Hm, borde kanske göra något smaskens.....

Metta sa...

Blir riktigt sugen när jag ser dina cupcakes. Tror säkert att de smakar jättegott.

Lycka till med sjalen! Så många härliga sjalar det finns.

Monica Hansen sa...

Men de är ju jättefina! Och säkert supergoda:)

Så det är verkligen 113 mil mellan oss, ujauja..

Sjalen kommer bli fin och Carina är en pärla!

Sunna sa...

mums, absolut inget fel på dom