lördag 12 september 2009

Vilket väder vi har!

Det är som sommar ute. Tänka att kunna sitta ute och sticka i mitten av september! Vindarna är idag inte så varma men om man sätter sig i lä så är det som en sommardag.
Jag började tidigare på en kofta av garnet från pippi-tröjan jag froggat och nu har den stickningen kommit igång igen efter lite andra projekt. Har stickat bakstycket och är nu på första framstycket. Det är bara en helt slät kofta. Jag har fått tag på boken Sticka romantiskt där det finns ett mönster på en kofta som Sussilull har stickat som är så fin och jag hade till och med ett passande garn hemma! Men jag måste komma en bit till på den här koftan innan jag börjar på ett nytt projekt. Man blir ju mellan varven vinnögd av all inspiration man får bland era bloggar, så mycke fint man skulle vilja göra!

5 kommentarer:

Rosenvante sa...

Tack för tipset, jag bara älskade den koftan som hon gjort. Så då är det till att leta bok nu då. Vi har också helt underbart väder idag. Fast jag ligger mest med näsan i golvhöjd inne nu. Har fyllt ytterligare 3 plastbackar med garn, sorterat mönster och plockat med nålar. Snart ska jag ut och njuta solen också.
Ha en skön helg

fale artut sa...

Här för vi en ojämn kamp med regnet, har ett potatisland kvar men det får vara till torrare väder.
Men perfekt väder för en stickning!

Mia sa...

Vädret är så fint här också att nu räcker inte tiden till att vara inne.. froggat.. var kommer det ordet ifrån..

Samtal från min trädgård sa...

Visst är vädret fint! Sitter också ute och stickar på dotterns långa vantar och tittar på männen, som arbetar med vårt projekt!

Mia stickar sa...

På engelska säger grodan rep-it rep-it (riv upp riv upp)