torsdag 24 september 2009

Jag har fått en utmärkelse


Jag har fått en utmärkelse av Call design som jag tackar allra ödmjukast för! Med utmärklesen följer en utmaning att berätta tio saker om sig själv!

Jag älskar att handarbeta, det har jag gjort sen jag var barn. Jag kan sticka, virka, slå frivoliteter och sy korsstygn.

Jag bor ute i skogen och trivs med tystnaden och lugnet.

Ibland önskar jag att jag bodde i stan med utbudet av shopping och aktiviteter men jag tror inte ja gskulle trivas där så länge!

Just nu längtar jag efter mina barn

Jag frågade mannen vad han skulle berätta om mig om han skulle skriva en punkt. Du är en korsordsnymf svara han. Ja jag löser korsord på längden och på tvären och skickar in med varierande framgång. (Nymf betyder enligt NE: I grekisk mytologi naturväsen i gestalt av en ung vacker kvinna. Undrar om han visste det?)

Jag är varken ung eller vacker

Jag glömmer ofta bort att städa, det finns så mycke annat roligt att göra!

Jag är väldigt disträ

Jag kan dricka hur mycke kaffe som helst

Jag gillar syjuntor. Ikväll ska jag till vännen K på junta, vi har hållit ihop juntan i 20 år det är strongt tycker jag!

Jag skickar utmaningen vidare till dessa som jag vill veta mer om!
Bizenpysslar
Astrids Handarbete
Rosenvante
Ilkka
Sunnasblogg
Mias hemmaliv
Anjas blogg
Mormorsbod

9 kommentarer:

Mia sa...

Tack !! Så kul läsning, på något vis så sitter jag här och nickar, som om jag känner dig från förr... kan ju bara säga att någon av punkterna kunde vart mina egna, speciellt att städa, det blir lite väl ofta nedprioriterat...frivoliter, nuppereller här i Norge, lärte jag mig för några år sen, men det måste du visa mer av, jag är långt ifrån bra på det, men jag klarar att laga små "rundingar", det är väl inte direkt dårligt, är det?

Rosenvante sa...

Tack snälla du. Nu blir det till att få fram lite info då. Får fundera lite...
Kul grej, för man får veta en hel del som man kanske inte skriver annars.

Anonym sa...

Åh, TACK! Den första utmärkelsen jag fått i hela mitt liv. Nu måste jag fundera ordentligt och kanske till och med sova på saken innan du och de andra får veta mina tio innersta hemligheter.

Sunna sa...

Tackar och bugar, nu måste jag tänka Må gott

BiZen sa...

HJÄRTLIGT TACK!!!
Den allra första utmärkelsen jag fått och det känns extra roligt. Trevligt med en prestation i samband med den men jag får sova på saken och tänka ut något......
Kram //BiZen

Katrina sa...

Det är alltid kul att hitta till nya pyssliga bloggar! Jag spar denna bloggen, kul att läsa inlägget förresten.

Astrid sa...

Tack!!
Jag blir så glad!
Måste också tänka till lite...

S sa...

Du är visst vacker mamma

Mia stickar sa...

Tack snälla söta S!