onsdag 16 september 2009

Investering!

Jag har investerat i en våg som väger på grammet! Min gamla Nils-Johan (tror jag att det är som är läckert orange) väger väl på en 20-30 gram när. Dessa sockar i fame väger 45 gram. Jag har ett nystan fame till och om jag stickar det här mönstret så räcker det till två par. Vilken fantastisk upptäckt!
Igår hade vi personalmöte och jag stog för fikat. Då tar man till ett säkert kort, Rosenvantens kladdkaka. Gissa om den gick hem?!? Det var ett väldans frågande efter receptet idag och jag har det här i min dator! Be Rosenvanten snällt om en favorit i repris, den är bara gudomlig!

7 kommentarer:

Anonym sa...

En investering som faktiskt är en äkta investering (jag har en liknande) för man kan räkna ut precis hur mycket som behövs och går åt. Särskilt bra med sockar eftersom dom små uslingarna helst ska vara lika långa. Delar man nystanet i exakt lika stora delar och stickar nedifrån och upp så är ju saken Karl-Oskar direkt. Vansinnigt fiffigt tycker en dum en som inte får ihop ekvationen varv, meter och garnåtgång i vanliga fall.

Rosenvante sa...

Det var en bra våg. Jag har fuskat ibland och använt vår brevvåg på jobbet när jag inte litat på min. Borde kanske köpa en egen bra våg. Kul att du ännu använder dig av receptet. Vet du, jag har även kört med apelsinkrokant och den är också supergod.

Mia sa...

Jag har faktiskt också en sån våg, men den är väl helst använd till att väga mat när jag tycker att världen får klara sig med halva Mia... Fame, er det Marks& Kattens?? I sån fall passar garnet bättre till sockor än sjal, är inte helt säker på att jag tycker om det jag ser när jag stickar...

Bluewhiskey sa...

Ja den där är jätte bra, jag fick en i julklapp och använder den till att mäta allt från mat till paket som ska skickas, helt perfekt!

Sunna sa...

kanske inte är så dum ide, jag har åtskilliga projekt som strandat tack vare de sista grammen som inte finns

Linda Lidén sa...

Alltså, det du lagade till middag...kan man få receptet till det...? :-)

(grönpeppar, senap, grädde...mummmmma)

Ilkka sa...

Tack för att du länkar till min utlottning! Du har ju haft tur hos mig förr så vem vet... :)