söndag 6 september 2009

Vad är det som händer?


Löven börjar gulna ute, det är höst. Höst betyder jakt. Nu är jag inte bara ensamma mamman längre utan ensamma frun också! Han drog iväg imorse till jämtländska fjällen för att jaga ripa och sova i tält istället för attt sova i varma goa sängen hemma med mig. Han har lämnat mig här ensam med djuren. Jag hörde imorse när T kom in för att hämta honom och de resonerade om de hade packat allt och T frågade om toapapper. Det har jag packat säger mannen genast. Han for med vår sista rulle toapapper! Hur kunde han? Lämna mig här utan toapapper...... :) Och sen små grisarna i lagårn är inte rumsrena, de lortar inne! Det är minsann inget kvinnogöra att skotta ut all den lorten! Men tur nog är jag ju svärmor också! N är på väg hit för att jaga, inte vildsvin denna gång utan älg. Imorgon börjar älgjakten. Han anade inte sin svärmors baktanke när jag frågade i torsdags om vad han ville ha i matsäcken under älgjakten (tänkte på grillade revbensspjaäll, varmkorv att värma i termosen med bröd till, goa pålägg mm). Å säger han jag som blir så bortskämd här! Inte alls säger jag men det finns en del lort i lagårn jag skulle vilja ha hjälp med.... Snäll som han är lovar han att hjälpa mig! Jag sa även till mannen innan han for att träffar du några får däruppe så är det Fale Artuts, hälsa från mig! Fast han sa att där uppe på fjället har de aldrig sett några.... Hoppas de får fint väder däruppe! Och jag får ju ha sälskap av N så jag blir ju inte så ensam!

4 kommentarer:

Rosenvante sa...

Förstår att du har det jättetufft när du får lämna iväg sista toarullen. Sen att mocka efter smågrisarna också.....Tur N kommer och hjälper dig. Pass på att vara lite gräsänka nu då och njut av det som du tycker är livets fröjd, stickning.

Mia sa...

Hört på maken!! Ta ifrån dig det sista toapapret, vad är värst egentligen, svinstian eller ett liv på tjottan med gamla tidningar.. har hört dom blir bättre om man gnor dom lite mellan händerna först :) Annars brukar jag faktisk njuta av några dagar hemma ensam, om dom inte blir för många...

Astrid sa...

Du får tänka postitvt, först besök av N och sen kan jag bara gissa vad du får i frysen. Kanske både ripa och älgkött. Jag skulle kunna vara utan toapapper om jag fick ripa istället :D

fale artut sa...

De små fåren får allt hålla sig till hagarna, det kan ju hända en olycka och då blir matte inte glad på ögat...
Kram!