söndag 28 november 2010

Veckans UFO


Babyfilten blev klar fast jag höll på att misströsta! Spinningen och vanten har upptagit mitt intresse men tur nog har det varit skidåkning att se på tv och filten är en perfekt tv-stickning så här är den! Såg att de höll på att göra om där stickhjälpen har sitt lager så jag väntar till i januari innan jag skickar in mina tre filtar.
Ja här har vi riktig vinter nu, massor med snö och imorse -19 grader. Vi har inte december än var ska detta sluta? Lutar åt att det blir mycket stickning!
Ha en trevlig första advent!

4 kommentarer:

Metta sa...

Jättefin babyfilt!

Idag snöar och blåser det alldeles förskräckligt i Norrköping. Min granne hjälpte mig skotta, men det märks tyvärr inte, när det driver ihop. Inte så kallt bara -2,8. Vill inte ha vinter ännu.

Ha en bra fortsättning på 1:a advent!

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Hade det inte varit för all snö och de 110 milen hade jag kommit som ett skott.
Många hej fr. Tant Kofta

Rosenvante sa...

Oj, så flitig du är med dina babyfiltar.
Här har det inte snöat så mycket idag, tur det. Snöplogen hade varit nere en sväng som tur är också. Men så kallt som ni har vi som tur var inte. Här är det bara några minus grader, men det räcker till.
Ha en fortsatt skön kväll

Sunna sa...

Va duktig du är på dina filtar, här bara öser snön ner, det var riktigt spännande att ta sig till jobbet i morse, ha det gott och tack för alla dina fina kommentarer till mig, de är alltid stärkande