söndag 21 november 2010

Veckans UFO och mera spinning!

Tack för alla snälla kommentarer om min spinning och alla tips, jag suger åt mig allt! Om jag kan det? Nja, tror inte det! Ja, jag sparade den sista totten ull av den här sorten och spann det tunt! Och tunt blev det. Vet inte om det syns men tråden längst till höger är av den tjockare sorten. Men garnet är absolut stenhårt, kanske tvinnat för hårt?

Men faktiskt riktigt mjukt när man stickat av det. Fick en känsla av att jag skulle kunna sticka mig ett par vantar av det har ju 100g vit ull ospunnet! Det är faktiskt också så tunt att det skulle gå tvinna till ett tvåtrådigt. Vore roligt att få känna på egenspunnet spunnet av nån som kan det!

Veckan UFO är klart, kantspetsen klar och fastsydd. Bättre foto kommer när jag blockat den!

11 kommentarer:

Cecilia sa...

Sjalen är absolut som en dröm! Och säkert varm, dessutom!

Mmatilda sa...

Wow den sjalen... och jag vet hur den känns!

Mia sa...

Det ser väldans tunnt ut ditt garn på stickorna, du börjar bli vän med ullen nu :) Visst är det kul att spinna, man blir fort biten av den bacillen. Sjalen är fantastisk, så skir, flortunn, mönstret kommer så gott fram. Måste kännas bra nu när den är färdig. Ha en fin söndag :)

Sanne sa...

Sjalen är såå vacker!

Rosenvante sa...

Vilken dröm sjalen blev. Var det inte jobbigt att sy fast spetsen?
Tycker du är så duktig med din spinning, att du vågar och lyckas. Jättebra jobbat.

Fiff sa...

oj, vilken vacker sjal! Och det verkar både svårt och kul att spinna garn...

AnJa sa...

Dröm, vacker, fantastisk, wow hmmm vilka ord finns kvar för att beskriva din sjal? Håller med alla ovanskrivande. Den är ... superduper! Tänk om vi kunde hitta en ledigdag då du kom och spann på min spinnrock??

Astrid sa...

Så vacker sjal! Åh!

Sanna sa...

Vilken härlig sjal. Ser riktigt gosig ut. Tycker ditt spunna garn ser jättefint ut, ska själv försöka träna lite på det efter jul när det blir lite mer tid över.

Kram

Sunna sa...

det måste kännas häftigt att ha ett par såna vantar, från eget garn..

Susilull sa...

Så fin sjalen blev, uddspetsen är verkligen pricken över i:et!