onsdag 17 november 2010

På genomresa

Det känns som om jag bara är på en liten genomresa genom mitt hem fast det blev ett längre uppehåll än beräknat, jag var tvungen att skippa vatttengympan efter jobbet och tandläkaren. (Klang och jubelfest, jag hade inga hål och slipper dit igen det närmaste året!) Nu ska jag äta, duscha och vidare på syjunta till Mmatilda, alltid trevligt! Imorgon gör jag också bara en genomresa, då är det jobb, kurs, personalfest fast det är tur att både idag och imorgon avslutas dagen med nåt trevligt!
Jag har en amigurumi jag borde ta tag i men det fattas ögon, skulle haft jättesmå svarta ögon som man klistrar fast men vart finns de att köpa? Mia Bengtsson har det på en del av sina amigurumis i sin första bok. Vad det ska bli? Det avslöjar jag inte men om det inte syns på bilden så är färgen nallebrun.

7 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Så är det ibland, tiden bara flyger i väg. Lät kul med scrapbooking. kunde också tänka mig en liten kurs.

Anna sa...

Ögon kan finnas på Panduro om jag inte är helt ute och cyklar. Lycka till!

Mia sa...

Panduro var min tanke också. Men vad kul du har det, lite socialt piggar upp även om man först är trött. Dagar hemma brukar det bli nog av likaväl :)

Eva sa...

spännande att få se vad det kan tänkas bli,kanske en liten nalle:D

Rosenvante sa...

Att det blir så där gör ju inget när man har nått trevligt att se framemot. Hemma finns kvar sen också.
Vad fnular du på nu då? De där figurerna är så svåra att gissa på, antagligen är du lite lurig nu också eftersom du skriver nallebrun, nej då är det nog ingen nalle.....

AnJa sa...

Nu har jag gett mig tillkänna på Mmatildas blogg :-) Vilken sjal hon har virkat! Ni hade säkert trevligt i går. Personalfest låter kul. Gubben och jag kanske skulle ha Firmafest i helgen!

ÄNGLASTINA sa...

Pysselkiisen o Jannas amigurumisar har ögon att köpa till bra priser.