fredag 5 november 2010

Konsten att känna sig dum!

Igår var det syjunta, trött och trött slöstickade jag mest på en babyfilt men utöver mina UFO-objekt stickar jag en hel del på min svarta kofta, av mig kallad froggkoftan. Gissa om jag froggat mycket? Den är svart och ett antal gånger har jag vänt mönstret och fått mönstret på avigsidan, sticka i svart är inte alltid lyckat.
En av de andra juntakompisarna sitter och virkar på en väska, nåt liknande har jag sett på nätet säger jag, och pratar vidare om den bloggen och avigvirkningen vi pratat om som jag också sett på den bloggen........det tar ganska länge innan kronan ramlar ner, kände inte ens igen monstret jag virkat till henne! Tala om att känna sig dum! Får väl skylla på att jag jobbat mycke och varit väldigt trött, varit runt på bloggar i alla hast...... Mmatilda som lagt några komentarer på min blogg är alltså min juntakompis och vän sen drygt 20 år tillbaka! Men jag kunde raskt konstatera att hon är den andra bloggaren jag träffat IRL! Välkommen in i bloggvärlden Mmatilda!

9 kommentarer:

Mmatilda sa...

Tack! Det var ju du som först visade mig in i bloggvärlden!
Jag har ju också en viss benägenhet att hålla mig till svart och mörkgrått (man gör det väl för att visa att man fortfarande är så ung/har så bra syn att man klarar det) men nu kan du se en färggrannare sak jag just börjat på.

Sanna sa...

Känner igen mig precis, skönt att man inte är ensam.

Trevlig helg

Mia sa...

Sån kan det gå, jag har flera väninnor som börjat blogga, som jag vet om, det kan ju hända det är fler som jag inte vet.. Kul historia var det i varje fall :)
Sticka i svart, glöm det, nu med glasögonen på näsan är det fortfarande helt omöjligt!

Astrid sa...

Kul historia, tycker jag också!
Och svart, det kan man bara sticka i dagsljus. (Läs: ute på sommaren)

Lilli sa...

Oj, så det kan bli :) Var dock en rolig historia att le åt. Men det händer nog de flesta nån gång, eller hur?! Ha en skön helg!

Eva sa...

Hahahaha ! så tokigt det kan bli...
känner igen det där,å förstår att du tycker det var pinsamt

Torprosen sa...

Hej Mia, svart skall man akta sig för..det är nästan hopplöst att se även med glasögon...Läste längre ner på bloggen om er hund som varit borta,vi har också jakthundar som varit på rymmen, det är förfärligt...H aen härlig helg önskar Torprosen

Pysselfarmor sa...

:-) en söt historia som man känner igen sig i.....ibland önskade man att man kunde hålla "näbb", men är det en vän så gör det ju inget när minnet sviker.
Svart är så snyggt, men svårt i dåligt ljus. Nu har jag plockat fram en gammal stickning - tvåändsvantar efter eget huvud och gammalt mönster endast på bild. Ena vanten är klar och nu lagom till vintermörkret har jag fått för mig att göra detta klart. Dålig "tajming" kallas nog det!
Ha fortsatt skön helg och hoppas Pompe har det bra och stannat hemma i stugvärmen.

Lilli sa...

Tack rara, för din uppmuntrande kommentar hos mig :) Det inger hopp. Ha det så gott!