söndag 16 augusti 2009

Hur dum få man va?

Ja, hur dum får man va? Ge sig på ett nytt sätt att sticka sockar med annat garn och annan grovlek på stickorna! Det gick bra ända tills jag kom till hälen och när man aldrig stickat från tån och upp förstår jag ju inte hur många maskor jag ska sticka innan jag vänder, dumma jag. Det blir att frogga, sticka dem rätt väg införskaffa 2,5 rundsticka och garn till den grovleken och se pröva igen, en erfarenhet rikare!
Här öser regnet ner idag men vad gör det? Jag får ju sitta inne och sticka!

5 kommentarer:

Rosenvante sa...

Så synd att du fick rimpla upp. Tur att det regnar då så du kan sitta i lugn och ro. Här är det hur varmt som helst, fast vi fick en ordentlig skur under ca 30 min vid lunch.

Anonym sa...

Att lära av misstagen är den bästa skolan, även om det tar lite extra tid. Men vad gör det när regnet öser ned och man slipper ha dåligt samvete för att man sitter inomhus och gonar sig, fast det är sommar.

Karin Berg sa...

ma lär sig av sina misstag =) och vad skönt att det regnar, ett gott skäl att få sitta inne och sticka.

Soili sa...

Synd att du fick repa upp.
Barbro har en bra beskrivning på hur man gör hälen på en socka som stickas från tån.Häl med korta varv...jättebar .
http://www.wermland.nu/Stickning/Toeup.pdf
Ge inte upp så lätt!!!
Du ska se att det går jättebra.

Mia stickar sa...

Jo jag ska försöka igen men då ska jag ha rätt grovlek på stickor och garn. Det är på Barbros sida jag hittat mönstret!