lördag 15 augusti 2009

Hemligstickning och lördagsmys

Känns som jag har alldeles för många projekt på gång och alldeles för lite tid. Men nu är dagens hallon plockade, kokat sylt av och infrysta de bär som ska ätas som de är. Gräset framför lagårn är klippt och alla orkideer är inburna. Det var ganska kallt häromnatten, tänk om det skulle frysa! Nu känns det faktiskt att hösten håller på att närma sig. Den fuktiga kvalmiga luften är borta och det har kommit en högre och klarare luft och det skymmer på kvällarna! De ljusa sommarnätterna är ett minne blott. Men jag måste erkänna att det är ganska mysigt att få börja tända lite lampor och kura skymningen. Idag var det soligt och fint och jag satt faktiskt ute och stickade en stund. Aya lånade den andra stolen och passade på att sola lite. Bilden här nere tog S häromhelgen när hon hade med sig sin systemkamera hem, hunden är hennes Alfa. Nu har S och N som är hemma ihelgen åkt på fest så nu blir det lördagsmys med hemlig stickning som inte går visa på bloggen. Bilder kommer sen.

2 kommentarer:

Rosenvante sa...

Ja, det märks att hösten närmar sig. Vi hade 10 grader när vi gick hem igårkvälls efter att suttit ute och ätit på restaurangen vid havet. ( bara vi som satt ute) Kallt som attan var det och som tur var hade jag tagit med strumpor och regnjacka som åkte på när vi promenerade hem. Jag gillar också att kura skymning men jag vill ha sommar ett litet tag till innan man ska tända lampor, kaminen och ljusen varje kväll.
Alfa, är det hunden som alltid fryser?

Mia stickar sa...

Ja, det här är hunden som alltid fryser!