söndag 8 november 2009
Bortskämd blir jag....
Jag börjar dagen med lite stickning i sängen tills ungdommarna vaknar sen blir det diverse påhitt. Igårkväll var vi på bio och det är inte ofta jag är på bio. Idag har det varit klädshopping inne i stan och ett besök på Hallwylska museet, det var trevligt! Nu har jag just blivit serverad blåbär och mango med vit choklad över som varit i ugnen och med glass till. Det var mums! (fast jag har faktiskt tjuvdiskat en gång idag!)
Nu har jag faktiskt fått ihop min första nerifrånochuppsock tack vare Barbros fina mönster beskrivning! Tack snälla Barbro för dina fina mönster!
lördag 7 november 2009
Stockholm
tisdag 3 november 2009
Polkatröjan är klar
I morse när jag klev upp satt ejag in en kopp kaffe i mikron och när jag tog ut den tappade jag ner den så den landade på skafferigolvet (har ett hörnskafferi) och kaffet stänkte upp under skafferitaket och regnade ner på mig. Sen föll koppen ner på golvet så resten rann ut där så jag hade kaffe i skafferitaket, på skafferigolvet, i håret, på glasögonen, på golvet och det rann nerför diskmaskin. Konstigt så har det inte hänt fler missöden idag, det brukar ju vilja fortsätta när det lix börjat.
söndag 1 november 2009
Och vinnaren är......
Jag drog en ny lott och det var 56. Jag har räknat både framifrån och bakifrån, det är inte lätt att räkna på skärmen!
Mysigt värre
fredag 30 oktober 2009
Stickhjälpen
Nu ska jag göra en röjning här hemma, en hundpromenad och sen en stunds stickning. Sedan väntar jobbet. Har helgen så det blir inte så mycke stickning. Men jag får önska er alla en trevlig helg!
torsdag 29 oktober 2009
Hamlis6frågor
Nu är det nytt hemlisbyte på gång igen. Kunde inte låta bli att anmäla mig! Här kommer svaren på mina frågor.1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
Jag tycker om mjuka garner!
2. Vilka är dina favoritfärger?
Stickar mest i svart, grått, blått och rött. Tycker också mycke om plommonlila.
3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
Gul och orange
4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
Symfoni Wood och vanliga metall är vad jag använder mest. Stickar med både strumpstickor, raka och rundstickor.
5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
Jag har stickat till och från sen jag var ung. Är nog en medelstickare.
6. Dricker du kaffe? Te?
Kaffe i alla väder!
7. Är du allergisk mot något?
Nej
8. Vilken slags musik tycker du om?
Rix, mix och Lugnafavortermusik.
9. Favoritgodis?
Choklad (ljus)
10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
Jag virkar en del.
11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...
Just nu håller jag på med min första trekantssjal och det är bara så kul!
12. Prenumererar du på någon sticktidning?
Nej
13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
Det har varit en trekantssjal länge men nu är jag på gång och fler ska det bli! Vackra sockar med spets, flätmönster och sånt.
14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?
Ja, 28 cm.
15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
Ja
16. Stickar du sockor?
Ja
17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
39
18. När fyller du år?
Augusti
19. Stickar du med pärlor?
Nej
20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Deckare
onsdag 28 oktober 2009
Inte hann den bli klar....
tisdag 27 oktober 2009
Och vad gör Morgan idag då?
Han firar intenationella Nalledagen tillsammans med Beatrix. Han har förärat henne med en orkide dagen till ära, hon älskar ju blommor. Sedan lakrits och choklad. Jag försökte prata med honom att att det gör sig ganska tråkigt på bild att han skulle köpa nåt mer färgglatt godis men nej det skulle vara lakrits och choklad på en så stor dag!
söndag 25 oktober 2009
Skellefteå AIK
Vintertiden är här och idag får vi en timme extra som kan nyttjas till stickning! Inte illa!
lördag 24 oktober 2009
Award
Jag har fått en award från Rosenvante! Jag blir ju så himla glad när jag får dom! Och texten på awarden: till en fantastisk bloggvän som sprider glädje i min vardag! Känner mig hedrad! Jag skickar den naturligtvis tillbaka till Rosenvante som är en sådan glädjespridare! Och sen skickar jag den till några andra som också sprider glädje i min vardag med sina vackra inspirerande alster, sina funderingar och klokord: Susilull och Fale artut SOm Rosenvanten säger: Listan kan bli lång men jag nöjer mig så här!
fredag 23 oktober 2009
Nu blir det sticka av!
Har långledig helg så jag ska njuta och sticka, vädret är grått och molnen släpper ner lite snöflingor då och då men inget som lägger sig.
onsdag 21 oktober 2009
Fortsätter göra klart mina alster!
Nu har jag gjort de här sockarna klar, jag som inte skulle sticka fler på ett tag... (Men det är faktiskt riktigt kallt här nu så de behövs!) Stickade i Järebos mellanraggi. Ett nystan räcker för ett par 39. Ganska välutnyttjat nystan! Det blir mindre och mindre saker jag har på stickorna och mindre trådändar att fästa, jag jobbar på!
Vad arg jag blir när det inte går komentera på nån blogg. Idag var det Bizens blogg. Skulle säga att hon hade gjort så fin väska, sådär höstläcker men....... okay tänkte jag, jag provar att lägga komentaren som anonym och voala det gick men jag skrev ju inte vem komentaren var ifrån så då prova jag igen men inte gick det. Morr! Så Bizen, den anonyma komentaren var från mig!
tisdag 20 oktober 2009
Tomt och tyst!
söndag 18 oktober 2009
Firar ett år med bloggen!
Nu tänkte jag fira med en utlottning. Det är två härvor Linen som jag lottar ut. Lämna en komentar här nere senast 1/11 så är du med. Låna gärna bilden och länka från din blogg!
OBS! Nallarna lottas inte ut bara garnet!
OBS! Nallarna lottas inte ut bara garnet!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)