måndag 29 december 2014

Sockar, sockar, sockar

Började sticka sockar att ha som gåbortspresent. Första paret gick bra, randade i Vikings Nordlys och Step classic. Par nummer två gav jag fort upp när det kom ett skrikgrönt parti som skar i mina ögon så jag inhandlade en ny färg och där stämde färgen så bra att man fick börja direkt med nästa sock men...
... det blev olika färger på tån och min symetriska gärna klarar inte sånt så nu har jag nystat om och stickar två nya sockar som skall passa i par med dom här!

11 kommentarer:

Heidi sa...

självrandat garn blir verkligen snyggt när man blandar det med ett enfärgat garn:)

Mmatilda sa...

Jättefina randningar! Det låter ambitiöst att göra nya makar åt de fina sockarna.

Cecilia sa...

Det svarta garnet får verkligen färgerna att lysa! Jag själv är inte ett dugg känslig på olika randning, tvärtom tycker jag det är kul, men jag har förstått att inta alla tycker det! Hoppas du får det som du vill ha det!

Maritas Maskor sa...

Åh så fina strumpor du har sticka!
Smalrandigt blir alltid så himla fint!
Och jätteroligt om du fick inspiration från min Siri och gjorde en egen! Det är en jättefavorit :)
Jag önskar dig det bästa nya året!
Kram Marita

AnJa sa...

Kul att se dig här igen! Så härligt det blir med färg randat med svart. Jag är heller inte alls känslig om de blir olika, men det är ju fiffigt att du får ihop ett tredje par :-)

Anonym sa...

Jättesnygga! Vad heter det garn som skiftar färg?

Sunna sa...

nu är du för känslig, de är ju tokläckra, ha en riktigt bra start på 2015

Mia stickar sa...

Det färgskiftande garnet är Vikings Nordlys här färg 949

Unknown sa...

Så kul att se att du är tillbaka här, har undrat hur du har det. Men även jag tappade lusten att skriva, men den kommer kanske tillbaka nu, slutar jobba om någon månad.
Dina sockor är verkligen fina.

Anonym sa...

En gammal dam jag känner som stickar åt RK säjer "Fötterna bryr sej inte" huvudsaken att de är varma och sköna.

Anonym sa...

Are you looking for business loan to refinance your needs then pedro loan offer will be good for you because is genuine and liable to work with on an affordable rate and simple loan terms and conditions, also for any kind of loans you wished to apply with email pedroloanss@gmail.com