lördag 7 november 2009

Stockholm


I går landade jag på Bromma flygplats, dotter S mötte mig så vi tog bussen hem till dem. Idag har vi varit och shoppat och jag har försett mig med en turistkarta över Stockholm där jag ska försöka pricka in de garnaffärer jag fått tips om. På måndag ska jag iväg på egen tur när S jobbar.
Idag var vi i Kistagallerian och jag blev lite nostalgisk. Där bredvid ligger Kista kyrka och där gifte jag mig för 25 år sedan. Uppepå gallerian ligger tunnelbanestationen. Hur många mer än jag har åkt tunnelbana från kyrkan? Vi satte oss utanför Kistagallerian och väntade på min kusin och vår vän M som varit våra bröllposvittnen medan de gick in och handla. Det var soligt och det blev väldigt varmt att sitta och hålla i brudbuketten men det fanns ett hål i bordet framför oss för ett parasoll och där satte jag ner brudbuketten. Gissa om folk stirra på oss! Men vi brydde oss inte. Vi kände ju inga där! Bröllopsmiddagen åt vi sedan på en krog som hette Östergök.

4 kommentarer:

Rosenvante sa...

Så nostalgiskt.
Så vi varvar varandra i storstaden, synd att vi inte var där samtidigt så vi kunde säga hej på riktigt. Hoppas du får en härlig helg med din dotter och att vädret blir bra så du kan flanera i stan lite också.

Susilull sa...

Kul att du delar med dig av bröllopsminnen!

Ha en bra helg i Stockholm!

Sunna sa...

Roligt att läsa om dina minnen, en sån dag brukar man bära med sig hela livet. Jag håller tummarna för att du hittar många fynd i huvudstaden

Monica Hansen sa...

Häftigt bröllopsminne:)