torsdag 12 november 2009

Nya sockar och snö

Jag gjorde mina sockar som jag stickat från tårna och upp färdiga i stockholm och när jag kom hem så hade här snöat så det var vitt ute. Sockarna ville genast ut och känna på snön..... näe skämt åsido så funderade jag hur jag skulle fota dom. Kom på att jag skulle stoppa upp dom och ställa ut dom på snön. Fyllde dom med strumpor och de såg helt plötsligt ut att tillhöra nån liten Nisse med extremt långa och smala fötter. I den vevan kom mannen hem så jag sa han skulle få fota sockarna på mig istället men han skrattade gott åt mina uppstoppade sockar och sa att jag skulle fota dom som dom var. Han sa också när jag gick ut att jag kunde fota hans räv som hänger på lagårdsväggen och lägga ut på bloggen! Det gjorde jag inte men sa att han kunde få gästblogga om han ville....

8 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Underbar fotografering!

Susilull sa...

Vilken kul bild!
Ser ut som en osynlig tomtenisse med synliga fötter :-)

Mia sa...

Helkul foto, tänker nog lite på jul när jag ser dom, det är nog en liten tomte eller kanske vätten som har varit framme :)

Rosenvante sa...

Osynliga mannen kanske som är ute och får. Helskön bild.
Jag har erbjudit min gubbe gästblogga också, men jag tror han är för feg.

Astrid sa...

=) Jätterolig bild. Men var är den lilla tomten? Blev det för kallt ute kanske...kolla garderoben.

Soili sa...

Blev tomten rädd för kameran?????
Det var min första tanke när jag såg bilden...Får även mej att tänka på julen.
Ha de'gott.

Sunna sa...

jag tyckte bilden var helskön och va bra ddu lät bli räven

Anonym sa...

vilken trevlig bild :)