Jag ligger i magsjuka och kan inte kyssa min drömprins. Men vad är väl en bal på slottet?........ :)
lördag 19 juni 2010
Det blir inget bröllop idag!
Jag ligger i magsjuka och kan inte kyssa min drömprins. Men vad är väl en bal på slottet?........ :)
fredag 18 juni 2010
Det ena ger det andra!
Av det rosa/vinröda garnet jag köpte ska det bli en väst. Men de hade inte hemma stickor nummer sju i Symfoniwood så de skulle ta hem så det får vänta. Allt garn handlades på Saras garner i Skellefteå.
Regnet har hängt i luften hela dagen, har just kommit in efter att ha klippt framsidan klar och nu öser regnet ner. Men det behövs det är så torrt här.
torsdag 17 juni 2010
En dag i staden!
onsdag 16 juni 2010
Jag säger som Anja, vicken j-a smäll!
Jag gick ut imorse och kollade, min drömprins var kvar. Han hade inte flugit iväg när det dånade. Jag undrar över en bra dag att kyssa honom. Den 19 kanske? Han tar mig då i sitt flygplan och flyger ner till Stockholm och vi gifter oss i storkyrkan, jag blir Prinsessan Mia....... :)
tisdag 15 juni 2010
Garnröjning
Här lyser solen nu men vi föräras med väldigt kalla vindar. Ingen sommar än i sikte!
måndag 14 juni 2010
Mera monster!
På lördag kommer äldsta dottern hem från Värnersborg och chefen har gett mig halva dagen ledig på söndag så vi hinner träffas! Jag var ju ute extra och jobba helgen som var så jag skulle få igen de timmarna, tack snälla chefen!
söndag 13 juni 2010
Necessär till mormor(srutor)!

Nu har jag sytt en necessär enligt Poppylindas beskrivning! Den är enkel jag lovar, Poppylindas beskrivning är bra! (Hos Poppylinda kan man hitta allt möjligt kul!) Det enda jag ändrade var att jag sydde dit en hank så jag kan bära den med mig ut i trädgården.
För i den har jag min mormorsrutevirkning! Nu har jag fyra nystan i den och det går nog dit ett till om man pular, beror väl på hur stora nystanen är. Dragkedjan jag använt är 30 cm lång och tyget har synts här förut, mina gamla 80-talsgardiner.
Nu ska jag ut och vattna. Det skulle komma massor med regn i helgen och igår var det utlovat 30mm. Dagen började soligt och eftermiddagen kom duggregnet. Sen duggade det till och från under kvällen och i morse sken solen så det blev inte många millimeter. Det är dock ingen värme ute det blåser ganska bra men man kan vara ute!
fredag 11 juni 2010
Fyndbod!
onsdag 9 juni 2010
tisdag 8 juni 2010
Nya sjalen!
måndag 7 juni 2010
Turgumman jag!
Idag bjuder jag på en orkidebild till men det här är ingen ny orkide utan en som blommar om. Den har jag fått av dotter A för nåt år sedan. Den är väldigt orginell i färgen med sina ljusgul/vita blad och sin mörk aprikosa mitt. Liknar ingen annan orkide i min samling. Sist jag räknade hade jag tjugosju men det har dött några i vinter.
lördag 5 juni 2010
Stilstudie av ett par stövaröron
fredag 4 juni 2010
Sytt och randig!
Nu har jag sytt min väska klar! Känner mig väldigt nöjd. Inspirationen till den är från en väska jag har och sen från nätet en hel del.
På insidan har jag sytt två fack och ett band med karbinhake. Väskan ska rymma nädvändigheterna när jag far på jobbet. En stickning, en korsordstidning och lite annat smått och gott.
PS Glömde lägga in länken där jag hittar massor med inspiration till min sömnad! Finns HÄR!
torsdag 3 juni 2010
Är regler till för att följas?
tisdag 1 juni 2010
Babyfilt
Ute är det strålande sol men det är tyvärr inte så varmt i luften och det drar lite kallt men vad gör det, bara solen skiner!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)



