onsdag 22 december 2010

Tomten är bra snäll!

Han kom med en slända till mig från Spinspiration! Den är bara helt fantstisk. Har provspunnit lite tvåtrådig alpacka som hänger på tork. Den väger 36 gram, tack Katarina för råden jag fick angående tyngderna på sländor! Ja spinnrocken står ju så jag spinner ju med slända, har spunnit en vit härva till på min gamla slända (eller rättare sagt Anjas slända!).
Ryggen har hakat till sig så höfterna mår bra nu men har en förkylning på gång, så typiskt! Men dottern i södra Sverige som skulle ha kommit med tåg imorse har iallafall kommit sig till Stockholm nu och går allt bra så kommer hon imorgonbittti med nattåget, jag håller tummarna!

6 kommentarer:

Cecilia sa...

Tycker att tomten var väldigt insiktsfull och ganska tidig! :-)
Hoppas du får hem dottern som det är tänkt!

Helena sa...

Tomten är snäll, säkert för du har varit snäll. Usch, denna kyla och snöande, hoppas dottern kommer hem.

Sunna sa...

vilken tomte du har så klok och snäll

AnJa sa...

Smart av tomten att komma tidigt med den fina sländan. Det är ju så svårt att vänta till julafton :-) Hoppas dottern anlände och hoppas ni får en riktigt skön julhelg!!!

Anna - stickande trädgårdsstudent sa...

men titta, nu har du ju en lika vacker kunderts slända som jag! Blue denim pine och valnöt också ser det ut som, härligt det!

Anonym sa...

Kul att du blev så nöjd med sländan. Hoppas du får lite spinntid denna korta julhelg. Själv har jag precis börjat spinna alpacka/silkegarn på min rock. Vilken otrolig lyster! Det skulle nästan kunna användas som juldekoration. :-)Katarina