tisdag 7 december 2010

Fyndboden

Har återigen varit ute i fyndboden och fyndat. Denna gång en ställning med spolar att använda till att tvinna garn! Den var tämligen dammig så nu ska jag ta av spolarna och diska upp dem.
Jag har spunnit ett tunt tunt garn som jag ska tvinna. Detta är ju en test så jag ska inte spinna så mycke. Funderade på hur jag ska veta att jag har ungefär lika mycke men om jag väger sländan och spinner en omgång till tills den väger lika mycke borde det ju stämma ganska bra.

13 kommentarer:

Hedvig sa...

Hej!

Hittade just hit till din fina blogg via någon annan. Här tittar jag gärna in igen, fina saker att titta på. :)

Ha en bra dag
/Hedvig

Elisabeth sa...

Vilken skatt, den spolställnigen!

Ja, det borde stämma men gör det liksom aldrig. Det du kan göra är att tvinna från båda ut- och insida av et nystan, se fotos här: http://leighsfiberjournal.blogspot.com/2007/10/plying-from-center-pull-ball.html

Mmatilda sa...

Jag undrar var du har den där fyndboden där du hittar allt du behöver?!

Anonym sa...

Och där blev jag grön i ansiktet av avund...på den otroligt fina gamla spolställningen. Precis en sådan jag letat efter i åratal. Kostar skjortan på Tradera kan jag upplysa om - vi snackar tusentals kronor alltså - de få gånger de dyker upp. Så hade en riktig skatt i din fyndbod!

Samtal från min trädgård sa...

Vilket fynd! Jag följer gärna dina projekt framöver, är själv nyfiken på att spinna, men har inte börjat ännu.

Rosenvante sa...

Vilken fynd bod du har då.
Jag hade nog gjort som du skrev, väga med spolen.

Mia sa...

Du är så noggrann och duktig med allt du gör så du får det till, väga var ingen dum idé. Själv får jag alltid flera meter övers av en tråd. Fint stativ :)

Lillemor i Hummelsta sa...

Oj vilken goding! En sån bjöd jag på i somras på tradera, men var tvungen att släppa taget när priset drog iväg. Såg framför mig hur fin den skulle vara i mitt sy/spinnrum, men det är bara att drömma vidare. Grattis till ditt fynd i boden.

Sunna sa...

vilken härlig fyndbod

Anna - stickande trädgårdsstudent sa...

Men WOW vilket kaaaap! Nu blev jag nästan avundsjuk...

Fiff sa...

så praktiskt med en egen fyndbod :-)

AnJa sa...

Jösses! är de så värdefulla! Fint fynd du gjorde då :-)

Cecilia sa...

Fantastisk spolställning! Sicken fyndbod du har!