torsdag 20 maj 2010

Sommar och sammarsjal

Nu är det sommar ute vill jag lova! Har varit ute nästan hela dagen men till slut orkade jag inte med värmen. Vi bor lite inne i skogen så det blåser ingenting. Man blir lite orolig att vi har sommar nu och sen blir det ingen mer sommar i sommar!
Min vita sommarsjal i en bomullsblandning är nu klar och blockad. Lite orolig att den blev liten men får se när den är blockad. Jag har garn kvar så jag kan sticka på den några varv till om jag vill.
Mönstret är samma gamla vanliga från Carinas garn i Göteborg. Men nu har jag ett nytt mönster på gång......

Molly hälsar och tackar för all uppmuntran och alla tips. Hon ska försöka härda ut ett tag till, han är ju ganska söt när han sover!

10 kommentarer:

Rosenvante sa...

Vi har också fått värme idag, äntligen.
Riktigt somrig sjal. Den kan du ju sticka upp i alla möjliga färger, mönstret är ju fint och när man kan är det så skönt att vila en bekant stickning

Paradiset Kaos sa...

Här har värmen också kommit och jag är också lite skraj att det är den enda värmen vi kommer att få denna sommar.
Det enda jag kan gnälla på är för hundarnas skull, det blir lite för varmt för dem. Men vi kör med korsdrag och håller värmen i sig kommer deras badbalja fram.
Snygg sjal, riktigt somrig.

Astrid sa...

Visst är man orolig att hela sommarn blir i maj. Men blir det kallare sen har du flera fina sjalar att värma dig med. En bra tröst..
Jag gillar mönstret.

Filimarans Funderingar sa...

Ett tag var vi inne på att ha samma ras alltså strävhårig foxterrier, men som du skriver i din kommentar i mitt inlägg så hade det bara varit konstigt ( jag vet inte egentligen varför ) jag tror att man bara skulle jämföra med Milou osv. Dansk-svensk har vi funderat länge på, jag tror att det är en väldigt trevlig ras.

Unknown sa...

Underbar sjal. Ja toan var så rolig, men bara på herrarnas.
Kram Gina

Torprosen sa...

Hej där! Här har också varit värmerekord idag och nu på kvällen ett riktigt åskoväder..regnet öser ner just nu. Tack för din fina kommentar hos mig! Kram Torprosen

Mia sa...

Nej uff, jag hoppas ju vi får lite mer sommar än detta, om inte brittsommarvärme så i varjefall inte så mycket regn som ifjol.. Ett vinnande mönster kan man upprepa hur många gånger som helst, fin sjal igen. Hur många sjalar har du stickat sista året, har du räknat ?

Susilull sa...

Vilken härligt somrig sjal!
Jag älskar värme och sol så för mej kan det nästan inte bli för varmt, men å andra sidan har jag havet inom några hundra meter så en svalkande bris har vi nästan alltid. Eller snarare är det sällsynt att det inte blåser skulle man kunna säga...

Ha en skön helg!

ÄNGLASTINA sa...

Vilken underbar sommarsjal.

Handgjorda drömmar sa...

Tack för din hälsning hos mig! Tur för oss att vi håller oss unga i sinnet :)
Vilken jättefin sjal du gjort! Gillade verkligen det mönstret.
Ha en riktigt fin helg!
Kram Marie