torsdag 13 maj 2010

Hur många stickningar behöver man?

Det har varit lite stickning på bloggen, länge sedan jag gjorde nåt klart men jag stickar lite här och lite där och har just nu alldeles för många stickningar på gång! Fast man behöver ju flera, men hur många?
De dagar jag är ledig eller jobbar kväll och solen skiner brukar jag sätta mig på bron och sticka en stund i solen och då behöver man en nätt stickning som sockar till exempel.
Sen behöver man en tämligen tankefri stickning. Det här är en sådan, 5 räta 5 aviga. Ska bli en babyfilt. Bra att ha när man sitte roch löser kluriga korsord eller tittar på tv.
Återkommer med fler......
Sen så har de sista flyttfåglarna kommit! De anlände i natt så jag såg bara en skymt av dem. Just nu är de ute och flyger men skulle komma till middagen. Vad ska jag bjuda på? Rostade solrosfrön? Nja, flyttfåglarna är lilla dottern och hennes N som mellanlandat här på väg mot sin nya bostadsort och jag gissar att de vill ha nåt annat till middag!

4 kommentarer:

Anna sa...

Klart man behöver många stickningar samtidigt. Tror inte allt folk som inte stickar själva förstår det. Komplicerade spetsmönster är inte så bra när man åker buss eller tittar på TV, och att sticka strumpskaft när man vill ha nåt lite mer utmanande är ju supertråkigt! Jag har massor med UFO:n som ligger och väntar på mig. En kofta i ullgarn, en klänning i bomullsgarn och flera halvfärdiga restgarnssockor. Dessutom vikar jag en filt av mormorsrutor och ska sticka babysockor och torgvantar den närmaste tiden har jag tänkt mig.

Call design sa...

Bra att ha flera stickningar på gång för hälsan!

AnJa sa...

Många behöver man :-) Jag hade ju bara två på gång när du var hos mig. Alldeles för lite, så nu har jag börjat på två till...

ÄNGLASTINA sa...

Man är ju skapt så att har man börjat på något så dyker där alltid upp något nytt man ska hitta mönster o garn till.Tror man får hjärngympa samtidigt o det är ju nyttigt säger dom som vet.Håller oxå på med en babyfilt.