tisdag 4 maj 2010

Ekorren igen!

Lilla dottern har varit hemma på blixtvisit då visade hon mig hur man fixar bilder i fotoprogrammet så här är min första ekorrbild! (förut har jag skickat bilderna till henne och hon har skickat tillbaka dom) Den har blivit ännu brunare och sommaraktigare i pälsen! Då jag hade förra ekorrbilden p bloggen fick jag frågan om det regnade solrosfröskal här man det gör det inte! Vi har två fågelbord som ständigt fylls med solrosfrön och vi har mängder med fåglar här. Mannen sa häromdagen att när de har ätit upp den här säcken har de mumsat i sig 100 kg solrosfrön i vinter och det blir mycket skal av det!
Har just kommit hem från jobbet, solen lyser så jag ska skynda mig ut och städa i rabatterna. Imorgon ska det regna och snöa sa mannen, Ja det vet jag sa jag, Har du också hört det fråga han. Nej sa jag titta på mitt schema, jag är ju ledig imorgon!

3 kommentarer:

Paradiset Kaos sa...

Känner igen det det där med att när man är ledig är det dåligt väder och tvärtom. Men samtidigt så är det skönt när det är vackert väder när jag jobbar för då kommer vi ut från huset lite mer.
Ekorrar är söta djur.

Call design sa...

Dessa underbara ekorrar! Så ljuvligt söta!

Rosenvante sa...

Men vilken otur du har då. Det ska vara fint när man är ledig så man kan njuta av våren. Du får njuta stickning eller nått i stället då.
Ekorre ser vi väldans sällan här, och du har en ständigt utanför ditt fönster verkar det som.