lördag 5 mars 2011

Varför tänkte jag inte på det?

Började avmaska min sjal dock alldeles för hårt. Brukar annars kunna avmaska för löst så det blir bubbligt, vad gör man då? En liten ide dök upp, varför inte ta en grövre sticka? (Säkert en beprövad metod som jag inte sett förut!) Stickar på sticka 3 och tog en 5,5 men det blev för hårt så sen blev det 6,5 och ända upp till nr 8 innan det blev lagomt och så jämnt det blir. Ibland har jag mina ljusare stunder!

Lindström gjorde ju ett kanonlopp i skidskyttet och snart stundar 3-milen. Jag håller tummarna för svenskorna!

9 kommentarer:

Helena sa...

Vad smart med grov sticka. Ofta är ju det enklaste det bästa. Lycka till med 3-milen Sverige.

mary-ann sa...

jag lägger även upp på en grövre sticka...och jag håller tummarna för NORGE :p

Mona sa...

Ibland får man en liten snilleblixt! Vacker sjal.

Mia sa...

Det var ju ett kanontips, så smart. Detta har jag också problemer med.

Rosenvante sa...

Tänker nog ofta att jag ska göra så, men vet inte om det gjorts. Men det är ju bra mycket enklare och blir så fint och jämnt.
Synd om svenskorna i 3 milen, men norskorna är ju bra och är kul att titta på också.

Anna - stickande trädgårdsstudent sa...

Smart med stor sticka! Jag brukar sticka två räta, maska av, omslag, maska av, sticka 1 rät, maska av. Så varannan omslag - maska av, varannan sticka 1 maska - maska av. Det fungerar också bra för att inte får det för tight!

Cecilia sa...

Det var ju väldans fiffigt! Jag har INTE tänkt på det förut så för mig var det äkta nytt! Nu gäller det bara att komma ihåg det, också... :-)

AnJa sa...

Fiffigt! Och en så mycket enklare variant än den jag hittade på nätet som hette nåt med fördröjd avmaskning. Nu börjar man känna sig lite sliten av all skidåkning ;-) Om inte annat så träsmak i rumpan :-D

4U2 sa...

Vilket bar tips!