onsdag 9 mars 2011

Smycke och stjärnsmäll!

Vi fick lämna våra glasfusingsmycken som kursledaren tog med för bränning. Det skulle brännas länge och varmt minns inte exakt hur.
Igår hämtade jag ut det färdiga smycket. Det ser ju ut som ett H det svarta, de var ju inte tänkt, H som i vadå? Han med stort H kanske? Däremot så gillar jag den djupblå färgen.

Jag och Pompe for ut för att sparka en sväng, tog med kameran för att ivsa det fina sparkföret, nu är det som böst, några grader kallt och det går bara hejsan! Men i utförsbacken satte jag ner foten för att bromsa lite och vet inte vad som hände, plötsligt låg jag där efter att ha slagit bakskallen i vägen, såg lite stjärnor en stund. Bara att kravla sig upp och ta sig hem. Igår ramla jag när jag skulle gå in i carporten för att ta ut bilen på väg till jobbet, hoppas nu detta inte blir en vana!

9 kommentarer:

Cecilia sa...

Jag trillar ofta, spark skulle jag aldrig våga mig på! Hoppas du inte fick hjärnskakning, vila ordentligt om du har minsta antydan till huvudvärk!

Det ser inte alls ut som ett H...om inte du säger det! :-)
Underbar blå färg, härlig lyster, behaglig form!

Hoffmans Design sa...

Oj vad fina smycke. Snö skall nog inte klaga om vårtat som har kommit. Men det blir väl slask sen.
Kram

Call design sa...

Usch, inget vidare att ramla, Nu tar du hand om dig!
Och hur glasfusingen blir efter bränning har man ingen aning om, lite av charmen. Tycker att smycket blev så vackert, den blå färgen är så ren i sig själv. det lyser om den!
Kramisar

Sanne sa...

Vilket vackert smycke! Älskar den blåa färgen! Ta det försiktigt så att du inte ramlar igen, brutna ben när vårsolen börjar skina är ingen höjdare.

Rosenvante sa...

Fy, hoppas det gick bra med ditt huvud så du inte får nått efter.
Jag är livrädd för att halka nu, försöker att gå omvägar förbi is och snö. Men man blir lite begränsad.
Jag tyckte ditt smycket blev jättefint, kan det inte vara nått kinesikt tecken kanske?

Hoffmans Design sa...

Du vann tröst priset hos mej du kan väl höra av dej så jag får skicka dej det adressem till min mail.
Ha det

BiZen sa...

Otroligt vackert smycke du lyckats göra! Nåt sånt har jag aldrig provat på.
Jag brukar lyckas halka omkull varje vinter och slå i både huvud och rumpa men i år har jag stått på benen hela vintern hittills. Man lär sig med åren kanske...
Kram! //BiZen

Pysselfarmor sa...

Det är helt underbar att "köra" spark - en väldans fart kan det bli. ajdå, hoppas du inte slog dig alltför hårt och att det är bra idag.
Snyggt smycke och jag tycker att
H står för Hälsa (dubbelmenat!)
Din färg liknar mina färger
http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/2011/01/04/4284962-lampwork-eller-fusing-vad-ar-vad/

AnJa sa...

Smycket blev jättefint! H står för Huvud och är alltså ett skyddstecken för att du ska sluta ramla och slå i skallen ;-) Spännande med glasfusing!
ps. den här gången är det jag som missar inlägg från dig.