måndag 30 mars 2009

Jag ska ut på äventyr!

Jag och äldsta dottern ska bila ner till södra Sverige. Vi kommer att hamna någonstans mellan vänern och vättern. Imorgon efter jobbet bär det av, då har vi drygt nitti mil framför oss, men vi stannar och sover hos yngsta dottern i Sundsvall första natten. Då måste man ju ha en bilstickning. Jag tog gladeligen fram sommarlinnet jag ska sticka och började på det men upptäckte raskt att där är det mycke att hålla reda på, verkar vara lite figurstickat plus lite mönsterstickning så det kändes lite nja.... Jag övegick till att sticka mudden på fingervantarna så att jag kom förbi flätmönstret så kan jag ju sticka fingrarna i bilen.
Sen har jag ju min blåa sjal, den flyter alltid lätt och enkelt.
Det ska bli kul att köra ner från vårt väldigt vintriga landskap där det fortfarande är snö överallt, bara vägarna är bara, till våren nere i söder. Får se om det blir några stop i städerna söderöver och letande av garnaffärer.... Alltid kul att se nåt nytt! På lördag eller söndag är vi tillbaka i norr igen.

4 kommentarer:

fale artut sa...

Ha en skön tripp!
Välkommen hem!

Astrid sa...

Det blir en lång resa. Du kommer att hinna sticka mycket..
Ett tips - syfestivalen i Stockholm 3-5 april brukar vara jättetrevlig. Fel håll kanske?
Ha en bra resa!

Emma sa...

Tack! Nja, jag har bara stickat en disktrasa i lin förut. Fast den var i sju trådar supertunt vävgarn så jag tror inte att det går att jämföra. Jag har hört att det är stumt att sticka i, men jag återkommer med betyg! :)

Pixi sa...

Haha! Söderut..Jisses vad långt upp ni måste bo!! Vi bor längst ner i skåne så hela vägen ner till oss ,oj vad många mil det hade blivit!Fina vantar du stickar! Jag har samma färg till mina raggissar! Glad Påsk! =)