lördag 21 mars 2009

Får jag lov att presentera.....

Får jag lov att presentera Miranda! Hon är stickad efter ett mönster i boken ToyKnits av Debbie Bliss. Tack Fale Artut för tipset! Här är hon tilsammans med de nystan som ska bli ett sommarlinne till mig.
Här har vi nu ett strålande marsväder. Miranda var ut och kände på snön men det är kallt om små kanintassar!
Så hon lånade en filt och satte sig och njöt av vårsolen!
Jag har nu varit och provat ut nya glasögon. Billigt blev det inte! 5700 kr. Det är hundra nystan för 57 kr. Men man får väl se det som så att utan glasögon kan jag inte sticka! Ser fram emot att få hämta ut dem och börja "se bra ut". Nu har jag ganska stora problem med synen i de gamla glasögonen.

9 kommentarer:

SF sa...

Oj vad fin!
Nya glasögon är alltid en sur kostnad tycker jag, men tyvärr ofta nödvändig.

Caythlin sa...

Ohhhhh... O.O .... wie süß!!!! Einfach zum knuddeln!!

Einen lieben Gruß aus Deutschland :-)

Caythlin

Astrid sa...

Ååh vad söt hon är!
Glasögon får man stå ut med att de kostar. Man kan ju inte vara utan dem. Men 57 nystan - förstår att det svider.

fale artut sa...

Hm, man får nästan en spinnrock för den summan. Men det är ju värt en hel del att SE faktiskt. Miranda blev verkligen söt! Jag ska göra mera ur den boken, det finns mycket fint och inspirerande i den.

Rosenvante sa...

Vilken liten söting. Ska Miranda få en kompis också?
Om du kunnat köpa 57 nystan, vad ska då jag säga som kunde köpt 72 nystan. Så gillar jag inte ens mina, det svider.

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Vad fin hon blev!
Härligt med vårsol.
Hej fr. Koftan

Mia sa...

Ooooh så fin hon är! Och färgerna passar ju perfekt till snön, det kunde inte vara bättre! :D

Mia stickar sa...

Tack för alla snälla komentarer om Miranda! Det kommer nog att bli nån kompis också!

Inger sa...

Så söt den lilla kaninen är.Här skulle också behövas nya glasögon,men jag kommer visst aldrig iväg till någon optiker.