måndag 19 juli 2010

Vi njuter!

Det har blivit svalare så nu går det vara ute! Hundarna njuter, härjar och leker.


Man kan ju tro att det är ena riktiga bestar man har men allt är dock på skoj!

När energin är slut slocknar man nån stans i skuggan.

Själv har jag invigt nystvindan jag hittade i (fynd)boden härute. Den funkar förträffligt trots ett saknat stag.

Att sitta i solen och nysta är inte så dumt. Det här ska bli en sjal enligt ett engelskt mönster, jag som är så dålig på engelska. Men en av våra sommarvikarier är en hejare på att sticka och även efter engelska mönster så då har jag ju nån att be om hjälp om det kör ihop sig! Men först ska alla rutor till mormorsfilten bli klara!
Är nog bäst att börja förbereda middagen. S och N kommer hit. Sen får jag väl börja värma upp och ladda för jag gissar att det blir en ny badmingtonmatch sen!

3 kommentarer:

Rosenvante sa...

Hm, har du köpt nytt rackert?
Det finns faktiskt en del bra sidor som översätter mönster från olika språk till svenska. Men jag råkade ut för det när jag stickade att det inte fanns översättning på en grej, då hade jag lite fnurr ska du tro.
Skönt att ha nån att fråga då.
Du verkar ha mys också tycker jag och barn på ingång också. Mysigt eller hur?

Susilull sa...

Ja, forsätt att njuta - det är det man skall göra på semestern - oavsett väder!

Så fin mormorsfilten blev, visst är det bra med bloggen, man känner en viss press när man startat upp något. Man vill ju gärna visa något färdigt också!

Carro sa...

Det ser ut att vara fina färger på garnet =) Det blir nog en jättefin sjal!
& mrmorsfilten ser oxå bra ut, snaart klar!

Badminton var länge sen, jag måste ta en raid i källarn hos mamma & pappa nån dag, det ska finnas både nät & rackets där =)