söndag 18 juli 2010

Nu har jag semester!

Ja nu har jag semester, det är knappt jag fattar att det är sant! Fem långa veckor. Jag knåpar vidare på mormorsfilten och den växer, nu fattas inte så mycke. Tur jag har bloggen så har jag lite krav på mig, annars är nog risken att den skulle bli ett UFO!

Igår kom S och Lille N hit! Vi grillade både kött och lax, mums! Sen spelade vi badmington, dubbel. Jag och mannen vann första set och visade att vi fortfarande är snabba och smidiga. Men sen i andra set gick en sena på mitt racket av. Jag fick till årets boll men den dök aldrig upp på andra sidan nätet! Jag fattade ingenting föränn de sa till mig att bollen fastnat i racketet. Ve och fasa där i hålet satt den! Sen fick jag till många fina bollar som aldrig dök upp på andra sidan nätet uran låg kvar i gräset på vår sida. Den måste ha gått rakt genom racketet! Så vi förlorade andra set men ni förstår ju varför.......

Pompe och Lille N hann med att ha en soltävling också om vem som skulle bli brunast.

Vem tror ni vann? undrar Pompe, kolla nyansskillnaden!

5 kommentarer:

Call design sa...

Semester, ett underbart liv!
Och kul med badminton är det, har varit med om att fjäderbollen fastnat i racket likaså, och den stund av undran tills jag konstaterade var den var någonstans.

och filten blir så fin!
Många må gott kramar

Rosenvante sa...

ha, ha ........ vilken tur ni kan skylla på trasigt rackert.
Tror nog Pompe vann den tävlingen.

Åh, så avis jag blir när jag läser att du ska ha 5 veckor ledigt, inte att du ska ha dem utan att du får dem menar jag, åh så härligt att vara ledig så länge. Det är du väl unt.
Filten blir jättefin och jag håller med dig, tur vi bloggar om grejer, undrar hur många saker som legat oklart annars.

Filimarans Funderingar sa...

Snygg bränna pompe fick, han vann klart. Vilket jobb du har lagt på mormorsrutorsfilten ( heter det så)??? Ha det gott på din semester

Anonym sa...

Pompe kör med brun-utan-sol! Det är fusk! Likaså att du och bonus-pappa hade druckit kaffe innan första set! :D
//lilla N

ÄNGLASTINA sa...

Filten blir jättesnygg, gillar när där är svart kant på rutorna.
Du får ha en jätteskön semester.