lördag 24 juli 2010

Lite av varje!

Igår besökte vi vänner som byggt hus nere vid havet. Vi gick en promenad och jag fotade lite. Månen lyste full igår.

Ljuset är som helt annorlunda nere vid havet. Själva bor vi inne i skogen så vi ser inte ens horisonten!

Här syns vindkraftverken som sattes upp förra sommaren.

Sen blev jag visad dessa blommer och vi har ingen aning om vad det är. Känner inte igen dom från våran fauna, någon som vet?

Nu har jag kommit på rätt spår med min Lamina. Det var Pyssligt som inspirerade mig till att börja med den här med att visa godbitar från nya Knitty. Garnet har jag fått av Stickdjuret i ett byte. Men men min vana att sticka engelska mönster är ju inte stor och nu sitter jag fast med en förkortning. fkb hittar det inte någonstans. Någon som vet eller som vet av en lista där denna förkortning finns med?

5 kommentarer:

Carina sa...

kfb knit into front and back of stitch

Dabelin sa...

Ja, det är nog den här de menar:
k1 f&b aka kfbknit 1 stitch in the front, then in the back. This is also called a Bar Increase

Gå till http://www.knittinghelp.com och titta i Glossary.
Där finns dessutom videos på hur man gör.
Det finns massa annat också, som hur man gör olika uppläggningar tex...

Lamina är snygg!

Lycka till!

Mia stickar sa...

Tack snälla ni för hjälpen, nu vet jag vad det betyder och hur man gör!

Helena sa...

Fina bilder du har tagit .Det är nästan synd med vindkraftverken att dom tar sån plats i naturen. Använder du google translate när du stickar efter engelska mönster?

Pysselfarmor sa...

Och av mig får du namnet på blomman...Slåtterblomma.