lördag 12 december 2009

Vantarna klara!

Nu är de färdiga vantarna ur boken Sticka vantar sockar mössor av Ann-Mari Nilsson. Garnet är Järebos Fantasi. Mönstret var kul och lättstickat, garnet är mjukt. Dessa ska min orkideguru K få. Jag har fått så många fina orkideer av henne som då och då gläder mig med att blomma! Men jag tror faktiskt det blir att handla mer Fantasigarn, jag vill också ha sånna!
Så var idol slut för i år. Jobbade så jag såg bara glimtar och sen slutet när jag kom hem. Den här säsongen hade jag många som jag gillar, Erik vann och det var nog rätt! Hoppas iallafall att få höra mer från flera av dem!
Ha en trevlig tredje-adventshelg!

5 kommentarer:

Rosenvante sa...

Ser jättesköna o mjuka ut. Förstår att du vill ha ett par du också.
Visst är det lite trist att Idol är slut nu. Har gillat o tittat på deras utveckling och bli hänförd av dessa talanger. Kul för många att få prova sina vingar så här.
Ha en bra dag.

Astrid sa...

Åh, vad jag tycker om den där skiftningen i garnet. Alla vill nog ha såna vantar, det är bara att fortsätta sticka !! =)

Skogsflickan sa...

Ja, åh! Vantarna ser alldeles underbara ut! Jag gillar färgerna jättemycket!

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Vilken fin present att få!
Många hej fr koftan

Susilull sa...

Fina vantar, snygg färgskiftning!
Snyggt med bara en enkel fläta!