måndag 21 december 2009

Korvmuddar!

Ja inte var de lätt att fota. Gör kanske mer skäl för namnet dragspelsmudd! De drar ihop sig som ett dragspel och dotter A som är handmodellen på bilden har smalare handleder än mig så de bara drog ihop sig.
Men jag tycker de blev läckra! Varma och sköna i bambinoull. Annars är det ganska lugnt på stickfronten. Jag stickar inte en enda julklapp så ingen stress på den sidan men en städhjälp vore nog inte dumt just nu!
Idag snöar det och det blir så fint ute men jag jobbar alla dagar nu så jag är aldrig hemma när det är ljust. Vill ut och fota! Nu! Fast dagen idag är väl värd att firas, mörkaste dagen på året, sen kommer ljuset igen så sakteliga!

5 kommentarer:

Susilull sa...

En God Jul med mat, mys med familj och sköna stickstunder önskar jag dej! Kram!

ÄNGLASTINA sa...

Dom är fräsiga,jag har också gjort
liknande,men dom har gömt sig i någon låda.

Monica Hansen sa...

Bambinoull låter mysigt:) God Jul!

Rosenvante sa...

Jag gjorde ju baskern i det mönstret och det var kul att göra.
Trist att du jobbar varje dag, men förhoppningsvis får du ledigt över jul i stället. Då får du passa på att mysa med döttrarna.

Monica sa...

Äsch, strunta i städningen! Släck lysset och tänd levande ljus istället, då syns inte smutsen :-)