tisdag 2 juni 2009

Koftans kofta!

Jag fick ett surkörsbärsträd av en jobbarkompis för några år sedan och se nu blommar det! Om körsbären går att äta vet jag inte.
Jag har gått med i Koftans kal, stick en uppifrånochnerstickad kofta. Känns jättespännande! Jag hade beställt Symfoniwoodstickor nr 3 och 3,5 från Stäket och de kom förra veckan och jag bara tittade på dem och suckade. Är man född i virrhönans tecken så är man. Jag hade ju inte sett mig för och beställt 10 cm långa stickor istället för 12,8cm stickor. Suck! Men jag ringde till stäket och de lovad mig att få byta stickorna så nu väntar jag på dem. Tack tack! Så då har jag stickor till projektet. Sen imorgon drar jag till Sundsvall för att flytta hem minsta tösen till Umeå. Då stannar jag i Umeå på vägen ner och köper garn så sedan är jag redo!
Jag kommer hem på torsdagkväll, sent skulle jag tro och sedan har jag en fredag, lördag, söndaghelg framför mig att jobba. Men sedan är det semester! Och sen framöver hoppas jag vi kan dra iväg med husvagnen! I Umeå finns det en mycket snäll N som lovat sköta hundar och grisar åt oss! Han är inte bara mycket snäll han är otroligt mycke snäll!

3 kommentarer:

Rosenvante sa...

Vilken tur du fick byta. Hoppas resan går bra och att du hittar garnet du vill ha

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Kul att du är med!
hej fr. Koftan

Astrid sa...

Surkörsbär blir jättegott i spottsoppa. Mmm.. och körsbärssylt.
Till risgrynspudding.
Barndomsgott.
Hoppas verkligen du får bär på trädet!