tisdag 9 juni 2009

Att virka en kaninhäl

Jag virkar kaninen ur Mia Bengtssons bok. När jag satt vid köksbordet och hade kommit till hälen grubblade jag på hur riktigt jag skulle göra. Jag tittade upp på mannen som satt mittemot och läste tidningen och sa: Hur gör du när du virkar en kaninhäl? Mannen som en bra dag kan skilja mellan virknålen och symaskinen tittade länge och begrundande på mig innan han svara. Jag kan inte säga, jag måste virka för att veta hur jag gör. När benet var klart fråga jag honom om hälen var godkänd svara han: Jo och det är pondus i foten!
JAg har kommit igång med koftornas kofta, i Koftans KAL. JAg har inga tio centimeter än men jag stickar i ganska tunt garn. Den blir ju klar när den blir.... Kul är det ialla fall! Tack snälla Koftan för allt du gör för oss koftstickare!
Här är det Först till sängen som gäller. I går var jag inte först. Den kuddälskande lilla damen hade redan intagit min plats.

4 kommentarer:

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Hej!
Vad kul att du är igång.
hej fr. koftan

Astrid sa...

Du har fullt upp ser jag. Vilken tur att du har semester!!

fale artut sa...

Vilken humoristisk man du har, och en riktig Lyckohund!
Oj, vad du hinner mycket!

Rosenvante sa...

Vilken härlig man du har. Du får väl sätta virknålen i handen på honom så han kan visa dig, fast jag tycker nog du klarade av det bra själv. Härligt att du är på G också med Koftan. Mysigt det ser ut i sängen, förstår att hon gillar det.