söndag 11 juli 2010
Å vad gör Morgan idag då?
fredag 9 juli 2010
African flower
onsdag 7 juli 2010
En Award och bloggtips!
Jag tackar allra ödmjukast, jag har fått en Award av Magganmagi! Det är nåt visst med att få Awarder......Eftersom jag redan avslöjat så mycket om mig själv så det finns inget av intresse kvar! Den här gången väljer jag att skicka Awarden vidare till Alla mina bloggläsare Utan er vore det inte värt att blogga och Tack för alla goa fantastiska komentarer! Men jag tänkte tipsa er om en blogg som en god vän till mig har. Kika in och titta på hennes fina Bonsaier, gissa om jag är avundsjuk på hennes blick för att forma dessa konstverk och hennes tålamod! Annas bonsaiarium
tisdag 6 juli 2010
Färdiga sockar!
Varmt är det så det förslår. Klipper sista biten på gräsmatten men suck och pust! Måste nog ta en sval dusch innan jag går ut och fortsätter!
måndag 5 juli 2010
Award och utlottning
Jag har fått en Award av Poppylinda! Sömnadskonstens mästare! Så hedrad jag känner mig! Jag tackar så innerligt! Till Awarden hör att berätta 7 intressanta saker om mig själv. JAg har ju nyss avslöjat fem och jag tror rent av att nått av de avslöjandena var gammalt när jag tänker efter. Men kanske det finns nåt mer, en sak snor jag rakt av från Poppylinda, stämmer urbra på mig:Är stökig av mig men är väldigt organiserad inne i huvudet och har koll var jag har alla saker. Dvs, jag städar men stökar ner lika snabbt efteråt.
Jag och min man har varit tillsammans i över 30 år!
Min familj är mitt allt och där ingår mina två flickor som är de mest underbara man kan tänka sig! (Sedan har de varsin jättego kille!)
Min första symaskin ärvde jag av mormor. En gammal grön Huskvarna. Idag har jag väldigt ont av att jag bytte in den!
Har väldigt dåligt bildminne. Har lite svårt att känna igen folk jag bara träffat som hastigast vilket kan vara väldigt pinsamt.
Jag gillar blått och vinrött!
Jag och min man har varit tillsammans i över 30 år!
Min familj är mitt allt och där ingår mina två flickor som är de mest underbara man kan tänka sig! (Sedan har de varsin jättego kille!)
Min första symaskin ärvde jag av mormor. En gammal grön Huskvarna. Idag har jag väldigt ont av att jag bytte in den!
Har väldigt dåligt bildminne. Har lite svårt att känna igen folk jag bara träffat som hastigast vilket kan vara väldigt pinsamt.
Jag gillar blått och vinrött!
Det blev fem men jag nöjer mig där kommer inte på nåt mer. Sen ska man skicka den vidare till sju andra bloggare
Sunna
Bland växter och stickor
Sussilull
Call Design
Fiffel och tråd
Handarbetskorgen
Och alla andra fina bloggar!
Bland växter och stickor
Sussilull
Call Design
Fiffel och tråd
Handarbetskorgen
Och alla andra fina bloggar!
söndag 4 juli 2010
Mormorsrutor
lördag 3 juli 2010
Tack!
torsdag 1 juli 2010
En award till mig!

Tack snälla goa Fale Artut för denna Award och dina snälla ord om mig!
Till den hör att säga fem saker om mig själv som inte är så kända
Åskan
Jag är väldigt rädd för åskan och inatt gick den hårt. Som minst räkna jag till två mellan blixten och smällen och då fräste det i kontakterna!
Eriksson
Jag hette Eriksson som ogift. Jag tror nog att jag är släkt med Gustav Vasa han hette ju också Eriksson :)
Skostorlek
Jag har 39 på skorna men står trots det inte så stadigt på backen. Jag är ganska flasut!
Dataspelsnörd
Jag fastnar lätt i nåt dataspel och då kan jag spela det nästan maniskt tusen gånger eller så. Inga sånadär avancerade spel utan enkla pling-plongspel som inte kräver så stor tankeverksamhet
Sylt
Jag tycker inte om sylt. Speciellt lingonsylt! Den enda sylt jag äter är hjortronsylt till våffler och fläskpannkaka, till plättar är det smör och socker som gäller!
Det var fem saker om mig och nu till de fem som jag skickar Awarden till.
Rosenvante
Min goa bloggvän ute på Gotland!
Poppylinda
Som har inspirerat mig att sy och lärt mig en massa med sin mönster och beskrivningar!
Calloweena
Som inspirerade mig med sin bröllopssjal och hjälpt mig att få tag i mönstret på den!
Anja
Som försöker lära mig spinna!
Alla
Som lämnar kommentarer hos mig, kommentarerna betyder så mycket!
onsdag 30 juni 2010
Inspiration!
Vädret idag som är väldigt varmt inspirerar dock inte till nån vantstickning. Ikväll ska jag och titta på en trädgård. Det är Trädgårdssällskapets dag eller nåt sånt.
måndag 28 juni 2010
Nu är det sommar nu är det sol!
Känns trist att lämna solen nu och fara och jobba. Tre veckor kvar till semestern!
söndag 27 juni 2010
En härlig helg!
Så här lagomt till midsommarhelgen har jag sytt min höstlövsnessesär klar, återigen efter Poppylindas mönster men denna gång fodrad. Att fodra en liten väska med dragkedja lärde jag mig också från hennes mönster till en liten sminkbag.
Vädret idag är strålande sol men vindarna som blåser känns som om dom kom raka vägen från nordpolen! Ha en fortsatt härlig söndag!
lördag 26 juni 2010
torsdag 24 juni 2010
onsdag 23 juni 2010
Fint besök och Pompe blev så trött!
tisdag 22 juni 2010
Tack!
Idag är det årets längsta dag. Här tar det ganska lång tid innan vi märker att det har vänt eftersom vi har ljust dygnet runt nu. Det är underbart! Men faktiskt är det ganska mysigt sen i augusti när det börjar att skymma på kvällen att få tända lite lampor och mysa!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

