Maskantalet ska vara jämnt delbart med fyra. Och med grått och vitt som på mina vantar stickar man:
Varv 1 med vitt: 3 räta lyft en maska varvet ut.
Varv 2 med vitt: 3 aviga lyft en maska varvet ut.
Varv 3 med grått: 1 rät lyft en maska 3 räta lyft en maska varvet ut.
Varv 4 med grått:1 avig lyft en maska 3 aviga lyft en maska varvet ut.
Börja om på varv 1.
Jag har sett strukturen i en stickbok som visade olika sticktekniker men inte sett nåt vantmönster stickat såhär.
Idag lyser solen men det blåser som rackarn så sändningen på tv:n kommer och far. Blir knepigt att se skidskyttet!
Ha en trevlig helg alla!



















