onsdag 5 februari 2014

Nu börjar det likna nåt!

Igår kunde jag fara på stickcafe, Kung Bore har släppt sitt grepp om oss. Nytt garn blev det och en provlapp är stickad, snart har jag tre stickningar på gång och en virkning! Men vet nån var man kan beställa mera tid? Gick med i en FB-grupp som heter Virka mera och där såg jag så läcker duk...............
Jo vår lilla Nasse är en kattjej och det var mannen i huset som vitsade till det och döpte henne till Nasse. Hon fyller 13 i april och har än inte klagat på namnet så hon får fortsätta att heta Nasse!

4 kommentarer:

Sunna sa...

De där grupperna på Fb är ju alldeles underbara men tyvärr tar de tid, de är ju så roliga att titta igenom och önskelistan på saker man vill göra växer stadigt, ha det gott

Rosenvante sa...

Jag har också gått med i en massa grupper men jag är mer än passiv, är i stort sätt aldrig inne på FB.
Jag har också en massa grejer på gång och det är väldigt olikt mig, men det blev så när jag fick garnet till filten och där är det ju en tid satt som den ska vara klar.
När jag gick ner i arbetstid trodde jag att jag skulle få en massa extra sticktid, visst har jag fått det men man orkar ju inte sitta så länge i taget och bara sticka. Så nu försöker jag att inte få dåligt samvete för att jag inte gör en massa grejer när jag är ledig, så kan det bli också tyvärr.
Här är katterna gamla också, Venus blir 15 i sommar, Müsli blir 13 nu i mars eller april och Gullan blir 10 i maj. Svårt att förstå för de är så pigga ännu, vilket jag är väldigt glad för.
Stick lugnt nu

nattugglan sa...

Jag skulle också beställa mer tid om det fanns..Jag har också en hel hög som borde bli klart.. men men.. igår började vi på en vante på kursen...sen har jag en vante, en tröja liggandes i soffan..puh...Garnet såg så härligt ut!

Mia sa...

det hade varit fint det, med mer tid...